Tema. S. Langerliof ,, Portugalijos karalius”.
7) padėti susiformuoti vertybines nuostatas, išsakant savo požiūrį.
Pamokos tipas ir forma. Grožinio kūrinio skaitymo ( pokalbis).
Metodai ir būdai. Minčių lietus, pokalbis, atpasakojimas.
Kabineto paruošimas.
Mokymo priemonės:
1. Urba K. Knygų dienos, skaitiniai 8 klasei, antra knyga. K. 1998.
Literatūra:
1. Lietuvių literatūros enciklopedija. V., 2001.
2. Aktyvaus mokymosi metodai. V., 1998.
3. Ruseckienė L. Literatūros pedagogikos studijos. V., 2001.
4. Urbonaitienė A. tėvo ir dukters santykių analizė S. Langerliof romane
,, Portugalijos karalius” //Rubinaitis,1998, NR. 3
Pamokos situacija
Praėjusioje pamokoje baigtas analizuoti bei apibendrintas prieš tai nagrinėtas P. Cvirkos novelė ,, Kurpės”.
Mokiniams buvo užduota perskaityti skaitiniuose esančias Langerliof romano ,, Portugalijos karalius” ištraukas.
Pamokos eiga
I. Įvadiniai darbai bei ankstesnių žinių aktualinimas. Lentoje užrašoma naujos pamokos tema: S. Langerliof ,, Portugalijos karalius”. Naudojamas metodas minčių lietus.
Minčių lietus. Mokytojas mokinių klausia.
1. Ar Langerliof pavardė jums jau žinoma?
2. Kokius kūrinius jau esate skaitę?
3. Ar patiko skaitytas kūrinys?
4. Trumpai papasakokite apie ką buvo rašoma.
Išgirdęs mokinių atsakymus mokytojas kartu su mokiniais viską susistemina ir apibendrina.
II. Pirminio suvokimo ryškinimas. Kadangi mokiniai namuose jau yra perskaitę
“Portugalijos karaliaus” pirmąją dalį, tai dabar klasėje, naudojant minčių lietaus metodą, galės pasidalinti savo įspūdžiais su klasės draugais apie perskaitytą kūrinį.
Minčių lietus. Taigi po susipažinimo su autore mokiniai gali pasidalinti savo mintimis apie kūrinį. Mokytojo klausimai:
1.Kokie jausmai jus užplūdo, perskaičius kūrinį?
2. Kokios mintys kilo?
( prašoma mokinių, kuo glausčiau- keliais žodžiais ar vienu sakiniu atsakyti į užduotą klausimą. Taip norima sužinoti mokinių nuomonę apie kūrinį ir išsiaiškinti, kokia kryptimi pakreipti tolimesnę pamokos eigą.)
Mokytojas pasiūlo moksleiviams trumpai prisiminti kūrinio pirmosios dalies siužetą. Tada pereinama prie pirminio suvokimo ryškinimo. Taigi dabar pirminis suvokimo ryškinimas tikrinamas pokalbio metodu.
1. Kokius pagrindinius veikėjus galėtumėte įvardyti? ( tėvas Janas, motina Kotryna, dukra Klara)
2. Koks pagrindinis kūrinio motyvas vyrauja? ( Tėvo ir dukros santykiai)
III. Teksto suvokimo gilinimas.
Pokalbis. Raiškusis skaitymas.
1. Ką mums žada romano pavadinimas ,, Portugalijos karalius” ? ( Dažniausiai karaliai yra pasakų veikėjai)
2. Kokią nuotaiką galėtume...
Šį darbą sudaro 992 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!