◦ be eilės atliekamos pakrovimo ir iškrovimo operacijos.
Vienas pagrindinių linijinės laivybos požymių-tikslus plaukimo grafiko laikymasis. Kad būtų išlaikyti visi linijinės laivybos reikalavimai, reikia atitinkamų susitarimų tarp laivybos linijos valdytojo, uosto administracijos (operatoriaus), uosto krovos kompanijos (terminalo), prie kurio švartuosis laivas, taip pat būtinos sutartys su aptarnaujančiomis kompanijomis (laivų agentavimo, krovinių ekspedijavimo ir t.t).
1.1 Laivo parinkimas
Laivo greitis yra svarbus elementas, parenkant laivą konkrečiai laivybos linijai, nes didėjant laivo greičiui didėja ir sąnaudos, o esant mažam laivo greičiui, savaime aišku, kad didės plaukimo laikas ir kartu mažėja linijos konkurentabilumas. Laivo greitis parenkamas pagal šiuos kriterijus:
• Laivo ekonomiškumas;
• Atplaukimo į uostą patogumas;
• Plaukimo laiko konkurentiškumas, lyginant su kitomis transporto sistemomis.
Laivo ekonomiškumas yra susijęs su kuro sąnaudomis.
Laivo greičio ir kuro sąnaudų priklausomumas:
kgmyliai
v, mazgai
v opt.
Daugelio vidutinio dydžio ir didelių laivų ekonomiškumas laivo greitis apie 13-15 mazgų, kai sunaudojamas mažiausias kuro kiekis 1 myliai. Tuo tarpu mažesnis negu optimalus greitis linijinėje laivyboje taikomas retai, didesnis negu ekonominis greitis siejamas su dviem veiksniais:
• laivo plaukimo nuotoliu
• laivo atplaukimo į uostą patogumu
Atsižvelgiant į laivo plaukimo nuotolį, dažniausiai nustatomi tokie greičiai:
• Kai nuotolis tarp uostų yra iki 200 mylių, parenkamas maksimalus – greitis 18 ir daugiau;
• Kai 200 – 600 apie 16 – 18 mazgų;
• Kai virš 600 mylių, priimamas ekonominis greitis, t.y apie 13 – 15 mazgų.
Uždarose jūrose, kai yra daug alternatyvų, būtina įvertinti alternatyvių transporto koridorių ir sistemų galimybes (geležinkeliai, automobiliai), kad kuriama laivybos linija turėtų pranašumų, pvz.:
1. Pigesnis pervežimas;
2. Trumpas pervežimo laikas;
3. Patogus išplaukimo ir atplaukimo laikas iš uosto;
4. Geros sąlygos poilsiui (vairuotojų ir keleivių);
5. Lanksti nuolaidų sistema.
Linijinė laivyba pasižymi dažnu linijinių laivų įplaukimu į uostą, ypač esant trumpai jūrinei laivybai. Kadangi vilkikų paslaugos uostuose yra gana brangios, svarbus laivo manevringumas, kad galima būtų apsieiti be vilkikų pagalbos, arba pasinaudoti tik minimalių jų kiekiu. Laivo saugų manevringumą uoste užtikrina didelio galingumo pavairavimo įrenginiai. Jeigu šių įrenginių...
Šį darbą sudaro 1472 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!