TIKRINO: … … … … … … … … … .... ....
… … … … … … … … … …
(parašas)
VERTINIMAS: … … … … … … ... .... .... ...
Vilnius, 2008
Įvadas
Pastaruoju metu didėjanti inovacijų sklaida paliečia tik miestus. Miestai tampa mokslo ir žinių centrais, tuo tarpu regionai stipriai nuo jų atsilieka. Nepaisant vykdomos vienodos regioninės politikos, regionų nevienodas ekonominis ir socialinis išsivytimas taip pat skiriasi. Tradiciniai regionų plėtros ištekliai pamažu praranda savo svarbą, o jų vietą užima žinios ir mokymasis. Didėjantys skirtumai tarp regionų verčia ieškoti būdų, palaikančių stabilų regionų augimą ir plėtrą. Vienas iš būdų yra besimokančio regiono sukūrimas.
Besimokančio regiono sukūrimas siejamas su vidiniais regiono sugebėjimais prisitaikyti prie išorės sąlygų, o tai leidžia efektyviau panaudoti išteklius, susikurti naujų bei išnaudoti teikiamas galimybes.
Žvelgiant Lietuvos regioninę situaciją, matyti aiškus miestų atotrūkis nuo regionų. Nepaisant daugelio ES projektų ir struktūrinių fondų lėšų, skirtų regionų konkurencingumui plėtoti, didėjantis atskirtis ir netolygumas verčia susimąstyti bei imtis priemonių. Bet kur kas svarbiau ne tiekiama parama, o vidiniai regiono sugebėjimai tapti traukos centrais bei gerinti regiono gyventojų gyvenimo kokybę ir tai daryti įtraukiant visus regiono veikėjus. Todėl besimokančio regiono koncepcijos įgyvendinimas Lietuvoje padėtų regionams atsigauti ir tapti konkurencingais. Tačiau norint paanalizuoti, ar Lietuvoje yra visos tinkamos sąlygos jam sukurti, iš pradžių reikia susipažinti su teorinę besimokančio regiono dalimi.
Todėl šio darbo pradžioje visų pirma apžvelgiama besimokančio regiono samprata, kuri pateikia vidinius regiono bruožus, leidžiančius regioną laikyti besimokančiu. Taip pat trumpai yra apžvelgiamos priežastys, paskatinusias jo kūrimąsi, tačiau didžiausias dėmesys skiriamas veiksniams, kurie lemia sėkmingą besimokančio regiono formavimąsi. Tai ypač svarbų, nes apibrėžiama, ko reikia, kad regionai taptų besimokančiais.
Būtent šių veiksnių platesnė analizė leidžia kalbėti apie besimokančio regiono sukūrimo prielaidos. Todėl antroje darbo dalyje pagrindinis dėmesys bus skiriamas Lietuvos regininės politikos analizei. Visų pirma, apžvelgiant bendrą reginę politiką, kuri leidžia susipažinti su regioninės politikos formavimosi tendencijomis, teisinę...
Šį darbą sudaro 6106 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!