Monografijoje tyrinėjama senovės lietuvių, iš dalies ir kitų baltų, mitologija ir senoji religija. Remiantis lyginamąja istorine metodologija ir archeologinių, rašytinių, lingvistinių bei etnografinių šaltinių medžiaga, ypač mitologinės tautosakos ir liaudies kūrybos analize, pagal galimybes atskleidžiama religinių pažiūrų, kulto apeigų ir svarbesnių dievų genezė, jų transformacija įvairiais socialiniais ir ekonominiais laikotarpiais skirtinguose kultūros arealuose. Atskleidžiama glaudus lietuvių mitologijos ir liaudies kūrybos ryšys su dievais ir jiems skirtomis apeigomis.
Kai kurių dievų vardo ir paskirties aiškinimą sunkino ir tai,kad dauguma autorių,nurašinėdami vienas nuo kito jau pirminiame tekste iškraipytus lietuvių vardus,dar labiau juos iškraipė,be to,papildė ar net pakeitė jų funkcijas.Taipogi nėra ir neginčijama,gali būti ir kitų nuomonių,ir jei jų bus daugiau,tuo plačiau bus galima visa tai išnagrinėti,ištyrinėti mūsų,senos Europos tautos,per ilgus tūkstantmečius sukurtas milžiniškas materialinės ir dvasinės kultūros vertybes,kurios žavi pasaulio mokslininkus.
Senoji lietuvių mitologija, religija ir su jomis susijusios apeigos yra vienas seniausių žmonijos dvasinės kūrybos reiškinių. Jau ankstyvosios gimininės santvarkos laikotarpiu, medžioklės bei visose gyvenimo srityse buvo susiformavusių mitologinių ir religinių vaizdinių.
Lietuvių mitologija ir religijos istorija skirstoma į tris epochas:
1. Ankstyvoji proindoeuropietiškoji gimininės santvarkos epocha. Šioje epochoje kūrėsi toteminiai, animistiniai, verslinio kulto vaizdiniai.
2. Vėlyvoji ikiindoeuropietiškoji gimininės matriarchinės santvarkos epocha. Čia žemdirbystės sąlygomis kūrėsi religiniai vaizdiniai, susiję su moteriškomis dievybėmis: Saulės, Žemės, vaisingumo, vandenų ir kt. moteriškos deivės ; jos rūpinosi Visatos, visos žmonijos gyvūnijos, augmenijos vaisingumu, gimimu,jų egzistavimu, mirtimi.
3. Indoeuropietiškoji patriarchinė gimininė santvarka.Jos metu buvo sukurti pagrindiniai dievai vyrai.Moteriškos dievybės degradavo,daugelis jų neteko reikšmės,tačiau kai kurios iš jų egzistavo šalia vyrų dievų,susidarius Lietuvos valstybei krikšto išvakarėse ir net priėmus krikščionybę.
Baltų gentys savo kultūrą ir religinius vaizdinius ilgus tūkstantmečius kūrė bendrai. Tik nuo pirmo tūkstantmečio antrosios pusės palaipsniui susiskirstė į lietuvius, latvius, prūsus.
Vieni pirmųjų pasaulio kūrėjų buvę paukščiai.Jie ne tik sukūrę pasaulį,bet ir jį tobulinę.Lietuvoje išliko panašaus mito pėdsakų- Visata sukuriama iš vandens paukščio kiaušinio, kuriam suskilus atsirado žemė, dangus ir jos kūnai.
Lietuvių mituose...
Šį darbą sudaro 2911 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!