Apibrėžiant administracinės teisės reguliuojamus santykius, svarbūs jų požymiai yra vykdomosios valdžios institucijos buvimas santykio šalimi, viešojo valdymo ir vidaus administravimo funkcijų vykdymas, organizacinis ar administracinis santykio šalių tarpusavio pavaldumas, atliekamų funkcijų viešumas, tiesioginio administracinio poveikio priemonių naudojimas ir kt.
Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad administracinės teisės reguliavimo dalykas galėtų būti suvokiamas kaip gana apibrėžtas ir savarankiškas - tai valstybės vykdomosios valdžios įgyvendinimo santykiai. Būtent taip dažniausiai apibūdinama administracinė teisė šiuolaikiniame rusų teisės moksle. Antai N. Bachrachas rašo, kad „Administracinė teisė - tai viena iš savarankiškų teisės šakų, kuri susideda iš teisės normų, reguliuojančių visuomeninius santykius vykdomosios valdžios (valstybinio valdymo) srityje" .
Panašiai administracinę teisę suvokia ir J. Kozlovas: „Administracinė teisė - teisinės sistemos dalis, kurią sudaro visuma teisės normų, skirtų reguliuoti visuomeninius santykius, atsirandančius įgyvendinant vykdomąją valdžią (platesniąją prasme - atliekant valstybinį valdymą)" [9]. Šitaip apibrėžiant administracinės teisės reguliavimo dalyką gali susidaryti įspūdis, kad įstatymų leidžiamąją (teisėkūros) valdžią atitinka konstitucinė teisė.
Darbo objektas- Lex retro non argut principas administracinėje teisėje.
Darbo tikslas – išanalizuoti Lex retro non argut principo esmė administracinėje teisėje.
3. išanalizuoti Lex retro non argut principo administracinėje teisėje taikymo ypatumus teismų praktikoje.
Darbo metodai: sisteminė ir loginė analizė, teisės aktų analizė, teorinės literatūros lyginamoji analizė.
1.Lex retro non argut – teoriniai taikymo aspektai
Tikslus teisės norminių aktų galiojimo ribų nustatymas yra pirminė teisinio reguliavimo sąlyga. Tai būtina, nes kiekvienas teisės norminis aktas yra tam tikru laiku išleidžiamas ir tam tikru momentu baigiasi jo galiojimas. Apibrėžtoje teritorijoje tam tikru metu realiai susiklosto visuomeninių santykių ratas, kuriam turi būti taikomos tuo metu galiojančių teisės aktų normos. Teisės norminio akto galiojimo sritis apibrėžiama trim aspektais: 1. galiojimu laike, 2. galiojimu erdvėje ir 3. galiojimu asmenims. Teoriškai ir praktiškai itin svarbus yra temporalinis teisės norminių aktų galiojimas, t.y. galiojimas laike. Temporalinis akto galiojimas nustatomas dviem momentais: įsigaliojimu ir galios netekimu.
Teisingumo principas reikalauja, kad teisės akto priėmimo momentas būtų...
Šį darbą sudaro 9243 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!