Darbas skirtas įmonės konkurencingumo problemoms tirti. Istoriniu požiūriu nagrinėjama ir vertinama konkurencingumo samprata ir daroma išvada, kad ji neatitinka dabartinės ekonomikos turinio. Pateiktas naujas požiūris traktuojant konkurencingumo sampratą ir, remiantis M, Porterio konkurencingumo analizės metodologija, suformuotas naujas įmonės konkurencingumo modelis, kuris teistų tiksliau analizuoti bei prognozuoti įmonės veiklos kryptis, būdus ir priemones, užtikrinančias pastovesnį konkurencinį pranašumą rinkose.
Problemos aktualumas. Konkurencingumo reiškinys, jo pasireiškimo formos ir jėgos plačiau ar siauriau nagrinėjami praktiškai vos ne kiekvienoje ekonominio turinio publikacijoje, naudojami valstybių ir partijų programose, ekonominio pobūdžio įstatymuose, kasdieninėje įmonių ir žmonių veikloje.
Darbo tikslas - išnagrinėti konkurencinio pranašumo kūrimo situaciją ir palaikymo Lietuvos ‘Korepetitorių studija“ paslaugų rinkoje , atlikti įmonėse vyraujančių veiklos organizavimo bei konkurencinio pranašumo valdymo metodų analizę.
Konkurencingumo reiškinys taip plačiai paplitęs visose žmonių veiklos ir gyvenimo srityse, kad dažniausiai suvokiamas kaip savaime suprantamas. Atidžiau pažiūrėjus, paaiškėja, kad įvairioms ekonominėms, o kartais net ir neekonominėms, situacijoms nusakyti šio reiškinio interpretacijos visiškai neturi tos prasmės, kuri joms suteikiama. Neretai konkurencingumo turinys pernelyg vertinamas arba nepakankamai įvertinamas.
Vien tas faktas, kad prie JAV prezidento institucijos buvo sudaryta speciali komisija konkurencingumo problemoms tirti, rodo ypatingą Šio ekonominio reiškinio svarbą ir nepakankamą jo interpretacijų aiškumą [1]. Šiuolaikinės konkurencingumo teorijos kūrėjas M.Porteris, dirbdamas šioje komisijoje, padarė išvadą, kad metus veikusios komisijos priimtuose dokumentuose taip ir neprieita prie vieningos nuomonės konkurencingumo traktavimo klausimu [2,13].
Nevienoda konkurencingumo reiškinio samprata daro didelę įtaką tiek ekonomikos teorijos tolesniam tobulinimui, tiek valstybių ir įmonių priimamiems ekonominiams sprendimams. Nuo jos sampratos ir teorinio modelio suvokimo priklauso šio reiškinio analizės rezultatai ir išvados. Jie bus vienokie, jei tarsime, kad konkurencija yra objektyvus reiškinys, kurio negali paveikti rinkos subjektai, ir kitokie, jei pripažinsime, kad konkurenciją galima riboti, reguliuoti arba iš viso jos atsisakyti. Vienoks ar kitoks Šio ekonomikos fenomeno ir jį atspindinčiu, teorinių modelių suvokimas turi milžinišką ne tik teorinę, bet ir praktinę reikšmę.
Šių klausimų sprendimas ypač svarbus...
Šį darbą sudaro 15152 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!