Galima teigti, kad konkurencija atsirado jau pirmykštėje santvarkoje. Vienokiu ar kitokiu būdu išreikšta konkurencija - varžymasis dėl viršenybės visuomenėje egzistuoja nuolat. Deja, didžiąja dalį mums žinomos istorijos žmonija gyveno, mūsų supratimu, iškreipto varžymosi sąlygomis. Jis blogiausiu atveju pasireiškė karu, o geriausiu - kaip laisvės proveržis itin suvaržytų gamybinių santykių kontekste (vergovė, baudžiava, cechai ir gildijos, privilegijos). Bet koks varžymasis dėl viršenybės buvo paremtas arba pačia grubiausia prievarta, arba asmens laisvės paneigimu ar apribojimu.
Konkurencijos koncepcija taip, kaip ji suprantama šiandien, gimė kartu su klasikine ekonomikos mokykla. Tik tada buvo atrastas ir darbo pasidalijimas, ir konkurencija, įvertinta šių reiškinių reikšmė, įsitikinta, kad tik šių natūralių žmonių sugyvenimo principų pripažinimas gali garantuoti taiką ir gerovę. Konkurencija nuo tol laikoma taikiu varžymusi dėl įtikimo vartotojui, o tuo pačiu - ir pažangos varikliu. Be to, taikios konkurencijos galimybė sumažina kitokio - karinio varžymosi riziką.
Dar visai neseniai konkurencija Lietuvoje buvo nauja sąvoka, kurią išmokome greitai ir noriai. Šis reiškinys įpareigoja įmonę nuolat sekti ir tobulinti savo veiklą. Firma nepaisanti konkurentų veiklos negali pasiekti aukštų rezultatų, o gera konkurentų analizė įgalina organizaciją imtis reikalingų veiksmų savo verslo išsaugojimui.
Pasaulis gyvena laisvosios rinkos sąlygomis, todėl kiekviena organizacija turi galimybių konkuruoti dėl didesnės rinkos dalies, tačiau išlieka tik stipriausios. Įmonė, planuodama savo verslo sėkmę, turi įvertinti konkurencinę aplinką. Neretai yra manoma, kad geriausia - vystyti veiklą remiantis savo pačių planais ir ignoruoti konkurenciją. Kitu atveju įmonės vadovai tiesiog „užsikrečia“ konkurentų veiksmų stebėjimu (neretai net naudodami neleistinus ar nelegalius metodus). Trečiuoju atveju įmonės vadovybė pasitenkina tuo, kad stebi konkurencijos pokyčius, reaguoja į naujus konkurentų ėjimus (neretai juos kopijuoja).
Šio referato tikslas bent iš dalies atsakyti į šiuos klausimus. Tam pirmiausia būtina apžvelgti svarbiausius konkurencijos tipus ir bruožus, kaip įmonės marketingo sistemos elementus, kurie gali lemti sėkmę konkurencinėje rinkoje.
Konkurencija, kurią A. Smithas tapatino su „nematoma ranka“ – automatiniu rinkos pusiausvyros mechanizmu, yra centrinė...
Šį darbą sudaro 2429 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!