PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS
1pav. „Konflikto procesinis modelis“.....................................................................................................11
ĮŽANGA
Visose organizacijose ir ne tik mes anksčiau ar vėliau susiduriame su konfliktais. Pagal skirtingus kriterijus, išskiriamos konfliktų rūšys: tarpasmeniniai, tarpgrupiniai ir kt. Jie skirstomi į dar smulkesnius. Šiame darbe mes dėmesį sutelkėme į organizacinius konfliktus, kai kuriuos iš jų iliustravome pavyzdžiais iš Lietuvos gyvenimo. Kaip teigia Sakalas ir Šilingienė (2000), išsami konflikto analizė susideda iš dviejų dalių: galimų priežasčių ir pasekmių nustatymo. Siekiant produktyvaus darbuotojų darbo, konfliktų sprendimas ir jų valdymas – vieni iš svarbiausių aspektų, kuriant tinkamą aplinką organizacijoje. Išanalizavus konflikto eigą, teoretikai siūlo galimus sprendimų variantus.
Konfliktai gali kilti dėl skirtingų priežasčių (ištekliai, interesų susikirtimas ir kt.), todėl ir sprendžiant juos reiktų atsižvelgti į konkrečią situaciją. Nors konfliktai asocijuosi su neigiamomis emocijomis, pykčiu, suirute, tačiau tai nėra toks blogas ir nepageidaujamas reiškinys kaip gali pasirodyti. Kaip teigė Damašienė: „tarpusavio santykių be konfliktų nebūna“ (2002, p. 144). Taigi, konfliktas – natūralus reiškinys, ir tik nuo konfliktuojančių pusių priklauso jo pasekmės.
Konfliktas, kilęs iš nemalonaus nutikimo, incidento, „nesusiklausymo“ ar tarpusavio nesupratimo, taip pat yra puiki proga išdėstyti savo naujas idėjas, atskleisti kūrybiškumą, labiau susibendrauti su kolegomis ir/ ar vadovais, įsiklausyti į oponentus, išmokti ieškoti bendrų, originalių sprendimų, pagerinti mikroklimatą organizacijoje, iššaukti naudingą, „sveiką“ konkurenciją iškeliant visos organizacijos bendrą tikslą už kiekvieno atskirai poreikius bei išmokti ieškoti kompromisų.
Daugumoje iškeltų socialinių teorijų, su organizacijomis elgiamasi kaip su nepriklausomomis arba sistemos dalimis. Realiame gyvenime konkreti organizacija sąveikauja su viena ar kita organizacija, bet ne su visomis iškart. Sąveika gali pasireikšti kaip: konfliktas, konkurencija, bendradarbiavimas arba mainai (exchange) (Ahrne, 1997).
Temos aktualumas: Visose organizacijose anksčiau ar vėliau atsiranda konfliktų, kurie yra neišvengiami (trintis, konkurencija tarp darbuotojų ir pan.), todėl svarbu užbėgti įvykiams „už akių“. Jei to ir neįmanoma padaryti, tai išsiaiškinus kilusio konflikto priežastis, eigą ir galimas pasekmes, galima tam pasiruošti ir išvengti nemalonių padarinių, kurie trukdytų produktyviam darbui.
Tikslas: atskleisti, kokios yra konfliktų...
Šį darbą sudaro 8296 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!