• Žodis informacija kilęs iš lotynų kalbos žodžio informatio, reiškiančio išsiaiškinimas, pranešimas. Tačiau toks abstraktus sąvokos aiškinimas priimtinas tuomet, jei nėra svarbus informacijos turinys ir jos reikšmė.
• Informacija bendrąja prasme yra surinkti, sutvarkyti, išanalizuoti ir apdoroti duomenys.
• Duomenys – tai neapdorota medžiaga, išreikšta skaičiais ir faktais.
• Informacija vadyboje vertinama kaip reikalingiausias išteklius, turintis ne mažesnę reikšmę nei gamyboje naudojami ištekliai: žaliavos, medžiagos, energija ir pan.
• Kitaip nei kiti ištekliai, informacija yra nevienkartinio naudojimo išteklius, ilgai neprarandantis savo kokybės.
• Naudojant šį išteklių, gali išryškėti jo trūkumai, kuriuos įmanoma ištaisyti ir tuo pagerinti informacijos kokybę.
VYKDOMOS VEIKLOS POŽIŪRIS Į INFORMACIJĄ
• Vadybos kaip informacinio proceso esmė – informacijos pasikeitimas tarp valdančiojo ir valdomojo, tarp organizacijos vidinės ir išorinės aplinkos.
Organizacijos veiklos efektyvumas daug priklauso nuo to, kaip pavyksta išspręsti informacijos rinkimo, pateikimo, kaupimo, apdorojimo ir naudojimo klausimus.
Taigi privalome:
• informaciją suklasifikuoti;
• žinoti informacijai keliamus reikalavimus;
• žinoti informacijos naudotojo poreikius;
• sukurti informacijos duomenų bazes.
INFORMACIJOS
KLASIFIKAVIMAS
Informaciją galima klasifikuoti pagal įvairius požymius. Skiriamos penkios informacijos rūšys:
INFORMACIJAI KELIAMI REIKALAVIMAI
• Svarbiausias reikalavimas, keliamas kiekvienam ištekliui ar pagamintam produktui, yra kokybė.
• Kadangi informacija yra ir išteklius, ir produktas, ji privalo tenkinti šį reikalavimą.
INFORMACIJAI KELIAMI REIKALAVIMAI
Informacija turi būti:
• Stabili. Stabilumas – tai požymis, apibūdinantis laikotarpį, per kurį informacija nepraranda savo vertės (nepasensta).
• Patikima. Informacijos patikimumas pirmiausia priklauso nuo to, ar teisingai užfiksuota informacija.
• Pakankama. Tuo ypač turi pasižymėti informacija, naudojama priimant vadybos sprendimus.
• Aiški. Tai informacijos formulavimas ir pateikimas vartotojui priimtina forma.
• Objektyvi. Žmogui vertingi objektyvūs reiškinių ar veiksmų vertinimai. Todėl
• nepriimtinas subjektyvus informaciją rengiančiojo požiūris į reiškinius.
• Technologiška. Tokia informacija lengvai prieinama vartotojui, ją nesunkiai galima keisti, papildyti, o nereikalingą – ir panaikinti.
EFEKTYVAUS PASIKEITIMO INFORMACIJA REIKŠMĖ IR
FUNKCIJOS
• Vienas ryškiausių klasikinio ir šiuolaikinio požiūrio į valdymą skirtumų yra informacijos vertės suvokimas, informacijos reikšmė organizacijos veiklos efektyvumui.
• Klasikinis požiūris komunikaciją organizacijoje apibrėžia kaip valdymo įrankį, skirtą vadovų įsakymams ir instrukcijoms perduoti.
• Dabar pasikeitimas informacija suprantamas...
Šį darbą sudaro 898 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!