Tikrino : ....................................
Vertinimas:...................................
...................................
Vilnius, 2005 m.
Rašytinis žodis visada buvo vertinamas už savo pastovumą ir tvirtumą šiame kintančiame pasaulyje. Knygos – tai vienas iš būdų žmogui pažinti pasaulį, kitus ir save. Pažinimo procesas stipriausias vaikystėje. Tik vaikai gali taip naiviai nuoširdžiai ir smalsiai visą jiems pateikiamą ir pasiekiamą informaciją, kuri ateina iš jį supančios aplinkos. Labai svarbu apsvarstyti, ką, ko ir kiek mes duodame vaikams. Knyga vaikui visais laikais buvo fantazijos, nuotykių, džiaugsmo ir liūdesio pasaulis, neliečiamas ir nepriklausomas nuo to, kas vyksta aplinkui. Tačiau šiandien, kai visuomenė (tuo pačiu ir vaikai) yra „persisotinusi“ filmais, kompiuteriniais žaidimais ir kita informacija, knyga po truputį praranda savo pozicijas. Šis procesas lėtas ir skausmingas, tik mums ir vaikams, tiek ir pačiai knygai.
Šiame darbe patyrinėsime kaip toli yra pažengęs šis procesas, apžvelgsime vaikų literatūros raidą, įtaką vaiko pasaulėžiūrai, susipažinsime su 2001 metais Dalios Šulcienės atliktais tyrimais „Knyga vaiko gyvenime“, tais pačiais metais Birutės Jonuškaitės vienoje Vilniaus mokyklų atliktos improvizuotos apklausos rezultatais, bei 2005 metais mano atlikto vaikų nuomonės tyrimo rezultatais.
Šio darbo tikslas yra įvertinti šiandien knygos užimamą vietą vaiko gyvenime. Keliami trys uždaviniai :
• Apžvelgti vaikų literatūros Lietuvoje esmę, raidą, įtaką vaikui
• Atlikti tyrimą – vaikų apklausą
• Išanalizuoti tyrimo rezultatus
Vaikų literatūros sampratos formavimasis Lietuvoje istoriniu aspektu
Vaikų literatūros, jos sudėties, specifikos problema Lietuvoje nagrinėta, ja diskutuota jau devyniolikto amžiaus pabaigoje, o ypač dvidešimto amžiaus pradžioje. Įvairūs jos aspektai svarstyti ir nepriklausomos valstybės (1918 – 1940 m.) metais. Nors tai nebuvo nauji dalykai, šio laikotarpio pedagogai ir kiti autoriai turėjo juos aiškintis iš naujo. Vaikų literatūros sąvoka buvo glaudžiai susijusi su mokykla, vaikų ugdymu ir mokymu, ypač jų skaityba, taip pat su lietuvių vaikų literatūros padėtimi. Šioje savo darbo dalyje stengsiuosi parodyti, kaip ir kokie vaikų literatūros klausimai buvo aptariami ir sprendžiami 1918 – 1940 metais. Šis laikotarpis svarbus mūsų vaikų literatūrinės minties palikimas.
Vaikų literatūros sampratą neigiantys požiūriai:
Jau...
Šį darbą sudaro 4916 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!