Informacijos ir žinių vadybos yra vienareikšmiškai svarbios organizacijos veikloje. Šios vadybos yra glaudžiai susijusios ir viena kitą papildančios, tačiau jų negalima tapatinti, nes kiekvienoje situacijoje jos interpretuojamos skirtingai.
Šiame skyriuje pateikiami pagrindiai panašumai ir skirtumai, kurie apjungia ir taip pat išskiria informacijos vadybą nuo žinių vadybos.
Pagrindinis dėmesys tradicinėje informacijos vadyboje sutelkiamas į informaciją kaip objektą ir tikslią, faktinę informaciją, kuri valdoma automatizuotų sistemų pagalba. Tradicinės informacijos vadybos tikslas yra vidinių procesų valdymas ir verslo operacijų kokybės užtikrinimas. Čia dirbama su išreikštinėmis žiniomis. Šioje vadyboje akcentuojama efektyvumas, laikas, greitis, tikslumas, tikrumas, saugojimo vieta.
Žinių vadybos objektas yra žinios, kaip sąvoka ir žodžiais neišreikšta informacija, kurią turi tam tikri asmenys ar visa organizacija. Žinių vadybos pagrindinis tikslas - žiniomis kupinų santykių, prisitaikymo, mokymosi palengvinimas, vystymosi bei inovacijų užtikrinimas. Žinių vadyba yra susijusi su inovacijomis, tarpusavio ryšiais, idėjomis, kompetencijomis, struktūromis. Ši vadyba remia individualų ar grupinį mokymąsi. Žinių vadyba tarp grupės narių skatina ir sustiprina patirties skleidimą, nesėkmių ir geriausių praktikų pasiskirstymą bei optimaliausių sprendimų pasirinkimą. Žinių vadyboje technologijos gali būti naudojamos dialogų ar derybų skatinimui, ar komunikacijai, bet technologijos nesudaro šios vadybos esmės. Žinių vadybos esmė - ne objektai, o neapčiuopiamumas, intelektualus kapitalas, konkurencinis pranašumas ir inovacijos [1].
1998 metais Malhotra išskyrė informacijos ir žinių vadybų pagrindinius skirtumus, kurie yra pateikti pirmoje lentelėje.
1 lentelė.
• Apibrėžtumas
• Informacija
• Sistemos
• Procesai
• Operacijos
• Lėtas ir nuspėjamas pasikeitimas
• naudojami užprogramuoti pasisekimo receptai
• technologijos
Žinių vadyba
• Sąvoka
• Neapibrėžtumas
• Žmonės
• Organizacija
• Santykiai
• Inovacijos
• Radikalus ir nesibaigiantis pasikeitimas
• Numatoma išankstinė reakcija
• Nuspėjimas iš anksto ir adaptacija
Informacijos bei žinių vadybos yra tarpusavyje susijusios, kadangi žinios nuolat virsta įvairaus pavidalo informacija arba informacija yra paverčiama žiniomis. Be to, žinių vadyba renka, organizuoja ir paskirsto informaciją organizacijoje, paversdama ją naudingu įrankiu konkurencinėje aplinkoje.
Informacijos vadyba, apimanti šiuolaikinių technologijų integravimą organizacijos valdyme, žymiai pagerina svarbiausių resursų, informacijos bei žinių valdymą, tačiau tik iš techninės pusės, kas apima tų išteklių...
Šį darbą sudaro 3145 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!