1.3. Ikimokyklinio amžiaus vaikų elgesio problemos.........................11-12
5. Naudota literatūra...........................................................................................13
Įvadas
Socialinės kompetencijos sąvoka pastaruoju metu vis dažniau vartojama, ji tampa ne tik psichologijos, bet ir sociologijos, pedagogikos, socialinio darbo mokslų tyrimo sritimi. Socialinės kompetencijos sąvoka nusako socialinį asmenybės elgesį ir plačiąja prasme išreiškia individo adaptyvųjį ir efektyvųjį funkcionavimą tam tikromis socialinėmis situacijomis. Dažniausiai individo socialinės kompetencijos matais yra laikomi jo socialiniai įgūdžiai, gebėjimas siekti tikslų ir (arba) individo tarpasmeninių santykių kokybė.
Vaikų socialinė kompetencija atspindi ne tik formaliuosius vaiko pasiekimus, bet ir jo
socialinius gebėjimus, sąveikos formas su supančios aplinkos objektais ir žmonėmis. Vaikas,
įgydamas socialinės kompetencijos ir nuolat ją plėtodamas, tampa ne tik ugdymo objektu, bet
ir visaverčiu socialiniu subjektu. Socialinio pažinimo turinys yra ypatingas ir labai svarbus
vaiko socializacijai, nes jis nukreipia vaiko mąstymą į kitų žmonių, savo paties elgesio ir
tarpusavio santykių suvokimą. Socialinis suvokimas svarbus vaiko asmenybės tapsmui, nes
padeda išmokti priimtinas visuomenei elgesio normas, socialines nuostatas, t. y. tampa svarbi
priešmokyklinio amžiaus vaiko elgesio determinantė. Įgyti socialiniai gebėjimai padeda
vaikui plėtoti draugiškus santykius su bendraamžiais, geriau bendrauti su tėvais, mokytojais,
kitais suaugusiaisiais, skatina vaiko asmenybės raidą, gerina psichologinį klimatą klasėje,
leidžia pasiekti geresnių mokymosi rezultatų. Vadinasi, socialinė kompetencija sudaro svarbią
asmenybės sistemos dalį (Huffman, Mehlingern, Kerivan, 2000; Meisels, Atkins – Burnett ir
Nicholson, 1996; Juodaitytė, 2002; Monkevičienė, 2003; Vyšniauskytė-Rimkienė, 2007 ir kt).
Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo klausimais diskutuoja daugelis mokslininkų
(Monkevičienė, 1993, 1995, 2001, 2003, 2008; Jankauskienė, Šeibokienė, 2003; Juodaitytė,
2002; 2003, Gudžinskienė, 1980, Bulotaitė, Gudžinskienė, 2004 ir kt.), ugdymo įstaigų
pedagogų, tėvų. Švietimo strategų ir edukologų suformuluotos būtinos ikimokyklinio amžiaus
vaikams įgyti esminės kompetencijos svarbios ne tik vaiko ateičiai, bet ir dabarčiai. Tačiau
stokojama tyrimų, kuriuose būtų išsamiai analizuojama, kokios yra galimybės ugdyti
ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinę kompetenciją meninėje veikloje, konkrečiai šokio
veikloje darželyje.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinės kompetencijos ugdymas
1.1 Vaiko socialinės kompetencijos samprata
Socializacija – procesas, kurio metu žmogus įsisavina vertybes, normas, elgesio
vaidmenis ir modelius, būdingus tai visuomenei, kurioje jis gyvena. Vaiko socializacija –
ilgas ir sudėtingas procesas. Kiekviena visuomenė...
Šį darbą sudaro 2941 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!