Dabartinė švietimo politika vis labiau skatina mokytojus atkreipti dėmesį į kiekvieno vaiko individualius poreikius. Tokiu būdu stengiamasi, kad kiekvienas vaikas turėtų galimybę gauti tinkamą išsilavinimą. Vaiko individualių savybių vertinimas ir pripažinimas vienas – pagrindinių principų, kuriuo siūloma vadovautis organizuojant ugdymo procesą. Nepaisant to, gabūs ir talentingi vaikai dažniausiai būna „palikti už borto“. Taip nutinka todėl, kad vaikų gabumai nėra tinkamai atpažįstami, nes vis dar nėra sukurta bendra gabių vaikų atpažinimo, įvertinimo ir ugdymo sistema, kuri apimtų visus amžiaus tarpsnius ir visas ugdymo programas. Vyrauja nuostata, kad atsakomybė už gabaus vaiko ugdymą pirmiausia tenka mokyklai, būtent todėl gabūs vaikai tampa tikru iššūkiu mokytojams. Juk nuo jų kompetentingumo priklauso, ar vaikui bus suteikta galimybė atskleisti savo potencialą ir jį plėtoti. Todėl tiek būsimiems, tiek esamiems mokytojams labai svarbu išanalizuoti gabių vaikų ugdymo ypatumus bei įgyti reikiamas kompetencijas, kad šiems ypatingiems vaikams galėtų suteikti visavertį ugdymą.
4. „Etiketės užklijavimas“ gali turėti įtakos asmenybės raidai ir ji nebūtinai gali būti teigiama.
Būtent dėl šių priežasčių gabumus turinčių vaikų atpažinimas nėra labai sklandus tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje. Vis dėl to, tokia identifikacija yra būtina, norint, kad vaikai su neeiliniais sugebėjimais galėtų atskleisti savo potencialą. Dažniausiai gabumus bandoma nustatyti apskaičiuojant intelekto koficientą. Bronės Narkevičienės išleistoje knygoje „Kad augtumėm. (Itin) gabių vaikų ugdymo modelis. Gairės mokytojo pedagoginei kūrybai“ yra pateikiama lentelė, kurioje gana konkrečiai nurodoma, koks intelekto koficientas kokį gabumų lygį atitinka: bazinis gabumų lygis atitinka 115 – 129 IQ, aukštas – 145–159 IQ, o absoliutaus gabumų lygio IQ, dar kitaip vadinamo genealumu, gali siekti 180 ir daugiau.
• Jie mokosi ir išmoksta greičiau ir geriau, jiems reikalinga minimali suaugusiųjų.
Dėl spartesnės pažintinės raidos, tokie vaikai dažniausiai ankščiau pradeda kalbėti, o jų kalbėjimo įgūdžiai sparčiai vystosi. Tyrimai, atlikti mokslininko L. Termano dar 1925 m., atskleidė, kad gabūs vaikai pradeda vaikščioti 1 mėn. anksčiau, o kalbėti – 3,5 mėn. anksčiau nei...
Šį darbą sudaro 2045 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!