Talentingų žmonių veikla gali turėti lemtingos įtakos tautos ar net civilizacijos raidai ir pažangai. Kita vertus, mokslininkai dabar jau neabejoja, kad itin didelę reikšmę įgimtų gabumų realizavimui turi taip pat aplinkos sąlygos. Heller [1, p.9] gabumą apibrėžia kaip “individo nepaprastų pasiekimų vienoje ar keliose srityse potencialą“. Europos Tarybos Generalinė Asamblėja patvirtino gabių vaikų ugdymo rekomendacijas. Jose suformuluotas požiūris į gabių vaikų ugdymą: gabieji vaikai turi specialiųjų poreikių, kurių patenkinimui turi būti tinkamai sutvarkyta švietimo sistema; sudarius reikiamas sąlygas, gabieji realizuoja savo potencialą ir būna naudingi visuomenei. Svarbu, kad gabioji mažuma ir mokykloje, ir už jos sienų nebūtų vertinama kaip grėsmė daugumos interesams, o atvirkščiai – visuomenė turi turėti pakankamai informacijos, kad galėtų suprasti ir įvertinti itin gabaus vaiko intelekto potencialiųjų galių realizavimo naudą.
Itin didelę reikšmę turi ir artimiausios aplinkos, kurioje ugdomi gabūs moksleiviai, socialinis-psichologinis klimatas. Įvairių autorių tyrimų duomenys rodo, kad aukštus gebėjimus turintiems moksleiviams dažnai kyla socialinės adaptacijos problemų. Visų pirma, jas sukelia tai, kad savo bendraamžius intelektine branda toli pralenkę vaikai netenka grupės, su kuria galėtų identifikuotis. Tuo tarpu paauglystėje identifikacija su grupe yra vienas iš svarbiausių poreikių. Antra, realizuodami didelius gabumus moksleiviai dažnai patenka į įvairias varžymosi situacijas – dalyvauja olimpiadose, konkursuose, laiko atrankinius, stojamuosius testus ir pan., o tai sukelia didelę įtampą. Jiems taip pat tenka išgyventi stresą dėl nepalankaus bendraamžių požiūrio į tai, kad gabiesiems rodoma daugiau dėmesio, jiems sudaromos kitokios nei visiems likusiems sąlygos.
Svarbu taip pat žinoti kaip galima padėti gabiam vaikui nugalėti baimę socialinių kontaktų, kaip išmokyti jį savitvardos, kad gabus vaikas pasiektų sėkmės, galėtų realizuoti savo intelektualinį potencialą ir, svarbiausia, mokėtų džiaugtis gyvenimu. Žinodami gabaus vaiko vystymosi ypatumus, tėvai, mokytojai gali padėti jam neskausmingai adaptuotis sociume.
Kiekvienas asmuo gali būti genialus turėdamas tik vieną iš septynių ir visai neturėti kitų šešių, kurie sudaro visuminį asmens intelektą.
Kalbinis intelektas. Šios intelekto rūšies kraštutinės formos -...
Šį darbą sudaro 3520 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!