Konkurencija – tai varžymasis, rungtyniavimas kurioje nors srityje, norint pasiekti tą patį tikslą. Taip konkurencijos sąvoka apibudina Tarptautinių žodžių žodynas.
Konkurencija – gal ir ne kasdien girdimas žodis. Ją kasdien jaučiame, nors ne kiekvienas į tai atkreipiame dėmesį. Konkurencija – tai dalykas, verčiantis greičiau suktis ekonomikos smagračius, generuoti ir įgyvendinti naujas verslo idėjas, varantis pirmyn technikos pažangą.
Ekonomiškai konkurencija yra naudinga – ar kalbėtume apie prekių, paslaugų, ar apie darbo jėgos rinkas. Konkurencijos ribojimas reiškia viena: vartotojas verčiamas mokėti nepateisinamai aukštą kainą.
ES plėtros procesas neatsiejamas nuo augančios konkurencijos. Konkurencijos sustiprėjimo su tam tikru nerimu laukia ne tik lietuviškos verslo įmonės. Panaši ir dalies ES verslininkų reakcija. Jie bijo pigios produkcijos, plūstančios iš Vidurio ir Rytų Europos.
Ne visiems patinka laisva konkurencija, nes ji verčia galvoti, ieškoti išeičių ir naujų sprendimų. Ne visi ir ne visada nori suprasti, kad verslas – tarsi gyvas organizmas, nuolat besivystantis ir besikeičiantis. Ir, žinoma, ne verkšlenimas ar valdžios užtarimo ieškojimas, o novatoriškos idėjos, nestandartinis požiūris, nauji sprendimai padės rasti kelią į ES bendrąją rinką.
1. ES ir Lietuvos konkurencijos politika
Europos Sąjungos Sutarties principai teigia, kad Bendrijos valstybės narės privalo laikytis ekonominės politikos, “vykdomos pagal atviros rinkos ekonomikos laisvos konkurencijos principą”.
Bendrijos konkurencijos politika siekia konkretaus tikslo – apginti ir plėtoti veiksmingą konkurenciją bendrojoje rinkoje. Konkurencija – pagrindinis rinkos ekonomikos mechanizmas, kur dalyvauja pasiūla (gamintojai, prekybininkai) ir paklausa (tarpiniai vartotojai, vartotojai). Tiekėjai siūlo rinkoje prekes ir paslaugas stengdamiesi patenkinti paklausą. Paklausa siekia geriausio jai reikalingų prekių kokybės ir kainos santykio. Našiausi pasiūlymai atsiranda konkuruojant tiekėjams. Taigi konkurencija verčia kiekvieną asmenį individualiai ieškoti ir rasti tokią kokybės ir kainos pusiausvyrą, kuri geriausiai atitiktų paklausą. Todėl konkurencija yra paprasta ir veiksminga priemonė, užtikrinanti vartotojams tobulą kokybės ir prekių bei paslaugų kainų santykį. Ji taip pat verčia įmones siekti konkurencingumo ir ekonominio našumo. Tai stiprina Bendrijos pramonės ir prekybos pamatus, padeda jai atsilaikyti prieš...
Šį darbą sudaro 2959 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!