Emocinio intelekto sąvoka apibrėžiama kaip gebėjimas tiksliai suvokti, įvertinti ir išreikšti emocijas, gebėjimas pasiekti ir sukelti jausmus, kurie palengvina mintis; gebėjimas suprasti emocijas ir emocines žinias, ir gebėjimas valdyti emocijas, skatinančias emocinį ir intelektualinį augimą (Mayer & Salovey, 1997). Emocinis intelektas užima itin svarbią vietą žmogaus gyvenime. Jo dėka galime atpažinti savo ir kitų žmonių emocijas kasdieniniame gyvenime. Nuo žmogaus emocinio intelekto priklauso žmogaus bendravimas, supratimas, prisitaikymas prie aplinkos, saves išreiškimas. Emocinį intelektą sieja trys mąstymo aspektai: savęs pažinimas – ką jaučiu ir kaip tvarkausi su savo jausmais, kitų pažinimas – sugebėjimas suprasti, ką jaučia kiti ir savireguliacija – sugebėjimas analizuoti savo jausmus ir poreikius su kitų jausmais ir poreikiais taip, kad visi galėtume jaustis gerai ir pasiektume savo užsibrėžtus tikslus (Žumbakienė, 2009). Emocinis intelektas taip pat padeda išspręsti gyvenimiškas problemas, jis reikalingas žmogui mokėti valdyti savo emocijas. Neretai teigiama, kad visas problemas ar situacijas galima išspręsti racionaliai mąstant, ieškant logiško atsakymo, tačiau manau, jog žmonės dažniau vadovaujausi savo emocijomis. Tačiau vadovaujantis tik emocijomis neretai žmogus pasielgia impulsyviai, neapgalvotai ir prieinama prie ne itin malonių situacijų. Todėl racionalus žmogaus protas kartu su emocijomis turi turėti labai glaudų ryšį, tarp šių dviejų žmogaus gyvenimo reiškmingų aspektų būtina rasti harmoniją ir darną. Žmogus protauja dviem lygmenimis: mąsto ir jaučia. Racionalumo ir emocionalumo santykis kinta, t. y. kuo stipresnis jausmas, tuo ryškesnis emocinis protas ir silpnesnis racionalusis mąstymas bei atvirkščiai (Slušnienė ir Balčėtienė, 2016). Vaiko psichosocialinėje raidoje emocinis intelektas yra itin svarbus, todėl jo ugdymas vaiko aplinkoje, kuri pagrinde yra ugdymo įstaiga ir namai, turi būti labai organizuotas ir veiksmingas. Mokykla yra viena pagrindinių vaiko aplinkų, kurioje ugdytinis pažindinasi su naujais dalykais, naujais žmonėmis, įgyja žinių, susiformuoja požiūrį, asmenybę, susikuria santykius ir yra bendruomenėje. Šiuo požiūriu emocinis ugdymas yra esminis ir būtinas kiekvienam žmogui kasdieniame gyvenime, nes padeda susidoroti su asmeniniais ir aplinkos pokyčiais. Vaiko psichosocialinė ir emocinė gerovė leidžia atkreipti dėmesį į atitinkamus aspektus ir priimti sprendimus, kurie nukreipia jo elgesį laimėjimų ir tikslų link. Socialiniai-emociniai įgūdžiai tarp mokinių reikalingi tiek klasėje, tiek už jos ribų (Trigueros et al., 2020). Pati opiausia problema mokyklose - patyčios. Draugiško sambūvio mokyklos erdvėje poreikis užleido vietą smurto perkėlimui skaitmeninėse erdvėse, informacinių technologijų pasaulyje atrandant pastovius bendraminčius, laisvai cirkuliacijai tarp auditorijos, besityčiojančių anonimiškumui ir patyčių incidentų pastovumui. Šiuo metu elektroninės patyčios vyksta dažnaiusiai naudojant mobiliąją telefoniją ir internetą (Buelga, Iranzo, Cava, & Torralba, 2015). Išmanieji telefonai padarė internetinių patyčių lengvą prieinamumą, nes viename įrenginyje sujungiamos visos programos, įskaitant socialinius tinklus („Facebook“, „Twitter“, „Instagram“, „Tumblr“, „YouTube“). Dėl patyčių vaikui gali išsivystyti neigiami jausmai, kaip žema savivertė, užsidarymas, atsiskyrimas, depresija,nerimas, nepasitikėjimas savimi ir daug kitų psichologinių problemų. Patyčių aukos jaučiasi agresijos objektais dėl pavydo, pasiektų gerų pažymių arba dėl teigiamų santykių su mokytojais. Priekabiautojai gali jausti grėsmę labai konkurencingoje visuomenėje, suvokdami, kad savo bendraamžių sėkmę kaip grėsmę. Šie aspektai turi įtakos integracijai mokykloje: sunku susikaupti, trukdymas mokyklos veiklai. Patyčių atveju nukenčia tiek užgauliojantis, tiek užgauliojamas vaikas. Todėl šioje situacijoje privaloma ugdyti sąmoningumą, palaikyti gerą, draugišką atmosferą klasėje. Pasitelkus klausimų metodą, siekti išsiaiškinti patyčių motyvą, priežastį, ieškoti sprendimo būdų, kurie būtų naudingi abiems pusėms.
Šį darbą sudaro 798 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!