Masinė kultūra – šiuolaikinėje visuomenėje vyraujanti kultūros tipas; standartizuotos dvasinės vertybės skleidžiamos masinės komunikacijos priemonėmis.
Masių kultūros sąvoka yra viena labiausiai ginčytinų. Ji apipinta aibe samprotavimų apie kultūros pabaigą ir išniekinimą. Antra vertus, ši sąvoka apraizgyta argumentais apie naujų paradigmų atradimą ir jų pasireiškimą masinėje kultūroje. Mes galėtume skirti begalę vietos tik tam, kad apibrėžtume masinės kultūros kategoriją, išvardintume visus, kurie bandė samprotauti šia tema ir ginčytis apie šio reiškinio svarbą, ilgalaikiškumą ir tiesiog realumą. Taigi neabejotina, kad masių kultūros problema užgožia daugelį kitų problemų ir verčia susimąstyti apie kultūrą apskritai bei jos raidos perspektyvas.
Tai, kas išskiriama kaip masių kultūra, sukelia tam tikrų prieštaravimų ir suvokiant kultūrą apskritai. Dabar kultūra gali būti apibrėžta kaip bet koks saviraiškos gestas, o tai reiškia, kad kiekvienu atveju noras suprasti kultūros reiškinį neišvengiamai reikalauja ir papildomų žinių, ir priklausymo suprasti pasirengusių žmonių grupei ir neišvengiamai sukelia dvasines bei emocines reakcijas. Masių kultūra vis labiau tampa ne specifiniu kultūros pasireiškimo atveju, bet imama tapatinti su kultūra apskritai. Gebėjimas tiražuoti įvairius kultūros objektus sudaro prielaidas ne tiek išskirti ar atsiskirti elitinei ar tradicionalistinei kultūrai, kiek meno kūrinį paversti kiču. Šiandien masiškai tiražuojamas Ravelio "Bolero“ labiau primena kičą nei klasikinio meno kūrinį, jei galima dar atskirti meną nuo kičo. Taigi masių kultūra yra ne stiliaus ar pakraipos pasireiškimo forma (pavadinimas), bet visuotinio kultūros objektų prasiskverbimo į visuomenę galimybė.
Masių kultūros reiškinys plečiasi ten, kur didėja informavimo kanalų galimybės. Ši kultūra savaip pakeičia, su kaupu užpildo komunikacinę tuštumą, tampa fonu ten, kur žmogus neranda galimybių nei pasireikšti, nei vartoti, nei pasireikšti vartojant. Masinė komunikacija, tampanti pagrindiniu tarpininku tarp žmonių individualizuotoje bei technologizuotoje visuomenėje, suponuoja poreikį matyti kultūrą kaip ištisinį hipertekstą. Ne tiek suprantamą, kiek skaitomą vardan skaitymo, t.y. vartojimo; ne tiek skaitomą, kiek sakomą/rodomą/daromą, kai kiekviena teksto dalis visada gali tapti baigtu tekstu, tačiau kartu jame galima rasti aibę nuorodų...
Šį darbą sudaro 1805 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!