Europos Komisijos Elektroninės komercijos iniciatyvoje elektroninė komercija apibrėžiama kaip verslo vykdymas elektroniniu būdu arba, bendra sąvoka, aprėpianti verslo sandorius, valdomus elektroniniu būdu, naudojant telekomunikacijų tinklus. Ji yra pagrįsta duomenų elektroniniu tvarkymu bei persiuntimu, apimant tekstą, garsą ir vaizdą. Ji apima skirtingą veiklą: elektroninę prekybą ir paslaugų teikimą, skaitmeninio turinio pristatymą, elektroninį lėšų persiuntimą, elektroninę prekybą vertybiniais popieriais, elektroninius važtaraščius (konosamentus), komercinius aukcionus, bendrą dizainą ir inžineriją, internetinį tiekimą, viešuosius pirkimus, tiesioginę rinkodarą ir paslaugas po pirkimo sutarčių sudarymo. Ji apima ir produktus (pvz. vartotojiškas prekes, specializuotą medicininę įrangą) ir paslaugas (pvz. informavimo paslaugas, finansines ir teisines paslaugas); tradicinę veiklą (pvz. sveikatos apsaugą, švietimą) ir naujo pobūdžio veiklą (pvz. virtualias parduotuves).
Galima išskirti dvi pagrindines elektroninės komercijos rūšis: pirma, netiesioginę elektroninę komerciją – kuri apima elektroninį apčiuopiamų (materialių) prekių užsakymą, kuris gali būti pristatomas fiziškai naudojant tradicines priemones, kaip paštą ar komercinius kurjerius; ir antra, tiesioginę elektroninę komerciją – neapčiuopiamų (nematerialių) prekių ir paslaugų užsisakymą, apmokėjimą už jas ir pristatymą internetu, kaip kompiuterių programinės įrangos, pramoginio turinio arba informacinių paslaugų globaliu mastu. Lietuvos Elektroninio verslo plėtros koncepcija apibrėžia, kad “E-komercija apima tokius procesus, kaip ryšiai su vartotojais, tiekėjais ir išoriniais partneriais, įskaitant pardavimus, marketingą, užsakymų priėmimą, pristatymą, vartotojų aptarnavimą, žaliavų pirkimą, tiekimą, atsiskaitymus”.
Nors elektroninė komercija apima ne vien tik Internetinę komerciją (I-commerce), arba taip vadinamą WWW (world wide web) komerciją, bet ir bet kokią veiklą, vykdomą elektroninių ryšio priemonių pagalba, kaip telefonu, faksu, elektroniniu paštu, kitomis duomenų perdavimo priemonėmis.
Elektroninės komercijos modeliai pagal subjektus, kurie dalyvauja komerciniuose sandoriuose, vykdomuose elektroninėje erdvėje: B2B (verslas verslui – business to business), B2C (verslas vartotojui – business to consumer), B2PG (verslas valstybės institucijai – business to public government), C2C (vartotojas vartotojui – consumer to consumer), C2B (vartotojas verslui - consumer to business) ir C2PG (vartotojas valstybės institucijai – consumer to public government).
Verslas - verslui kategorija aprėptų įmonių...
Šį darbą sudaro 6456 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!