Dar palyginti neseniai švietimo organizacijos įvaizdžio formavimo pastangos daugeliui švietimo vadovų atrodė nebūtinos. Tačiau laikui bėgant ir keičiantis visuomenės kultūrai, tradicijoms pagrindinis dėmesys krypsta į švietimo įstaigos vadovavimo efektyvumą.
Vadovavimas – tai procesas, telkiantis žmones siekti ir realizuoti tam tikrus tikslus. Jis remiasi formalios jėgos pozicija, turinčia įtakos žmonėms.
Vadovo pagrindinė funkcija – kūrybiškos idėjos ir veiklos turinys. Vadovaujama tada, kai pavaldiniai noriai laikosi vadovo nurodymų. Vadovai motyvuoja, kad pasekėjai stengtųsi siekti organizacijos tikslų. Veiksmingą vadovavimą lemia vizijos kūrimas, išmanymas, tarpusavio santykiai ir komunikacijos bei dalyvavimo kokybė.
• Sukurti aiškią mokyklos viziją;
• Vertinti darbo išmanymą;
• Palaikyti teigiamus vadovų ir jų pavaldinių tarpusavio santykius;
• Įtraukti kuo daugiau žmonių priimant komunikaciją;
• Pripažinti, kad vadovavimas yra ne individui suteiktos pareigos, bet funkcija, kurią vykdyti gali padėti daugelis darbuotojų.
Teigiamo švietimo organizacijos vadovo įvaizdžio formavimas tampa vis svarbesnė sėkmingo švietimo organizacijos gyvavimo sąlyga.
Apie švietimo organizacijos vadovo savybes ir bruožus daug rašė žinomi autoriai, kaip J. Kasiulis, V. Barvydienė, D. Hopkins, M. Ainscow, M. West, kurių mintys minimos šiame darbe.
Tikslas: Atskleisti efektyvios švietimo organizacijos vadovo savybes.
Uždaviniai:
1. Susipažinti su švietimo organizacija.
2. Išanalizuoti švietimo organizacijos vadovo savybes.
Darbo metodas: mokslinės literatūros analizė.
1. ŠVIETIMO ORGANIZACIJA
1.1. Švietimo organizacijos istorija
Šio amžiaus pradžioje buvo manoma, kad ideali organizacija yra biurokratija, o idealus būdas siekti našumo - mokslinis vadovavimas. Amžiaus viduryje moksliniai tyrimai ir organizacijų patirtis parodė, kad žmonių poreikiai, įsitikinimai, vertybės, motyvacija, požiūriai labai įtakoja jų atliekamo darbo kokybę, o vadovavimo stilius ir organizacijos klimatas lemia organizacinės veiklos konstruktyvumą. Šis požiūris vyravo ir Vakarų šalių literatūroje, skirtoje mokyklų veiklos tobulinimui bei kaitai. Pagal jį vadovo gabumai ir situacijos sąlygoja vadovavimą mokyklai, o organizacija turi tenkinti ne tik savo, bet ir darbuotojų poreikius. Švietimo darbuotojams svarbu tai, kad šis požiūris pripažįsta bendradarbiavimo svarbą tiek vadybai, tiek mokymo sistemai ir todėl vadinamas žmogiškųjų išteklių arba socialiniu psichologiniu požiūriu. Jis įtakojo švietimo vadovų rengimo kaitą – vadovai buvo mokomi...
Šį darbą sudaro 3793 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!