6. UGDYMO SĄVEIKA IR JOSPAGRINDINIAI ELEMENTAI.
Šiame skyrelyje trumpai aptariama ugdymo sąveika (Černius, 1992, 1995, 2006; Hensen, 2003; Jakavičius, 1998; Jakavičius, Juška, 1996; Jovaiša, 1993a, 1997a, 2001, Juozaitis, Juozaitienė, 2003; Jurgėla, 1975; Laužackas, 1997; 2000; 2005; Pukelis, 1995, 1998, 2004; Rajeckas, 1999; Teresevičienė, Gedvilienė, 2003) išskiriami pagrindiniai jos elementai, plačiau analizuojama ugdytojo ir ugdytinio asmenybės reikšmė ugdyme.
• Ugdytinis.
• Ugdytojas.
• Sąveikos turinys (nagrinėjamuoju atveju – mokymo turinys).
• Aplinka.
Trumpai apžvelgsime ugdomosios sąveikos elementus, pirmiausia analizuodami ugdytinį. Ugdytojui svarbu pažinti žmogaus fizinį, psichinį, socialinį įvairiapusiškumą ir kaitą.
Individas, individualybė, asmenybė – kas tai?
Individas – lot. nedalomas, žmogus kaip gyva, vieninga sistema.
_razmus_umas_ – nepakartojamų kiekvieno individo fizinių, psichinių ir socialinių skirtumų raiška.
Asmenybė – žmogaus socialinė esmė, pasireiškianti per jo individualybę.
Asmenybę pažįstame per jos santykį su tikrove, per asmenybės poziciją tikrovės atžvilgiu.
Asmenybės santykis su tikrove priklauso nuo:
• asmenybės kryptingumo ( poreikiai, interesai, pasaulėžiūra, idealas)
• asmenybės veiklos;
• asmenybės santykį su tikrove sąlygoja socialinė aplinka.
Vystymosi veiksniai skirstomi dvejopai: vidiniai ir išoriniai.
Endogeniniai veiksniai
• Fizinė sandara: jo skeletas, vidaus organai, nervų sistema – psichinė struktūra. Žmonės savo fizine sandara yra panašūs, bet kartu ir skirtingi. Žmogaus fizinė sandara yra anatomijos ir fiziologijos mokslų objektas. Ugdydami žmogų laviname jį fiziškai.
• Psichika
Kiekvieno žmogaus psichika yra skirtinga, nes yra skirtingos nervų sistemos. Žmogaus psichiką apibūdina psichiniai reiškiniai. Jie skirstomi – psichiniai procesai (pažinimo, jausmų ir valios), psichinės būsenos (įkvėpimas, įtampa), psichinės savybės (žmogaus temperamentas, charakteris, gabumų ypatybės).
Kaip psichinius reiškinius žmogus suvokia išskiriamos trys psichikos sritys: sąmonė, pasąmonė ir savimonė.
Egzogeniniai veiksniai
• Socialinė ir kultūrinė aplinka
Su niekuo nepalyginamą reikšmę žmogaus raidai, brandai turi šeima, mokykla ir kitos kultūros institucijos. Mokykloje žmogus įgyja didžiulę patirtį, įsisavindamas mokslo, technikos, meno pagrindus.
Žmogų ugdo aplinka. Mokslo, technikos ir socialinio gyvenimo pažangos sąlygomis didelę reikšmę turi masinės informacijos priemonės: radijas, televizija periodinė spauda. Visos jos svarbios šiuolaikinio žmogaus ugdymui.
Ugdymo veiksnių daug. Kyla klausimas, kurie iš jų svarbiausi. Vieni teigia, kad lemia...
Šį darbą sudaro 10622 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!