Perimta Hipokrato priesaika; Vystosi gydytojo pareigos gydyti suvokimas;1241 m. Frydricho II “Constitutiones” gydytojo parengimą ir darbą perduoda valstybinei kontrolei.
Gydymo centralizavimas pirmos ligoninės.Paracelsas –medicinoje svarb gydyt “miserecordia ” ir “caritas ” “kur nėra meilės ligoniui,ten nėra ir gydymo meno”.
Baconas 1623 m. atskiria “vidinę eutanaziją”, kaip paramą sielai, ir “išorinę eutanaziją”, numarinimą, atliekamą kitam asmeniui įsikišus.
Kantas,Šelingas,Hėgelis–iškeliama metafizikos reikšmė medicinai.
1970 m. JAV onkologas Van Rensselaeras Potteris pirmą kartą pavartojo terminą bioetika.
Šiandienos biomedicinos etikoje dažniausiai diskutuojamos temos:
Lyties parink būsimam kūdikiui
Lyties keitimas
Kamieninių ląstelių terapija
Klonavimas
Struktūrinės dalys ir jų apibūd
Bendroji nagrinėja med etikos principus ir rašyt. Bio šaltinius (tarpt teisė,prof etika,įstatymd)
Specialioji analizuoja pagr.probl. medicinoje ir biologijoje (abortai, eutanaziija,donoryste,eksperiment)
Klinikinė analizuoja konkreč atvejus gydyt praktikoje,svarbu rasti sprendimo būdus.
Bio ir kt mokslų ryšys
Paciento teisė į informaciją apie savo sveikata ir gydymo metod.
Filosofija,medicina,teisė,ekonomiksociologija,antropologija ir politika neabejotinai daro įtaką bendrai medicinos praktikai, moksliniams tyrimams ir sprendimams sveikat politikos
srityje. Ypatingai svarbūs bioetikos aspektai, siejami su teisiniu kišimusi į šią sritį.
Beauchamp ir Childress met.
keturių principų požiūrį
Du geradarybės ir žalos nedarymo buvo perimti iš Hipokrato tradic, o autonomijos ir teisingumo siejami su skirtingom polit filosof tradic norint surasti harmoniją tarp mokslo
autonomijos ir mokslininko atsakomybės yra būtina atsižvelgti į filosofinius antropologijos principus, kurių šviesoje žmogaus fizinė gyvybė, santuokinė meilė, vaikų gimd, skausmas
ir kančia, ligos ir mirtis, laisvės ir atsakomybės, individo ir visuomenės, individo ir gamtos santykis įgyja savo tikrą prasmę ir vietą bei tinkamą etinį įvertinimą. mokslas privalo
tarnauti kiekvieno ir visų žmonių gėriui.
ŽMOG IR ŽMOGIŠK.VEIKSN
Dualistinė antropologija
pagal kurią į žmogų žiūrima tik kaip į sąmoningą subjektą, kurio orumas priklauso nuo sugebėjimo mąstyti ir apsispręsti,Pats kūnas ir kūno gyvybė pagal šį mąstymą yra tik būtina
priemonė asmeniui
Mąstant, kad žmogus ir protas yra svarbiau už gyvybę, yra teigiama, jog išlikti žmogumi yra svarbiau negu išlikti gyvu.
Žmogus-siella ir kūnas
iš medžiagos sudarytas kūnas, veikiant dvasinei sielai,tampa žmogišk ir gyvas kūnas; dvasia ir medžiaga žmoguje sudaro vieną prigimtį
Kūnas asmens gėris ir gėris asmeniui
Žmogaus...
Šį darbą sudaro 3184 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!