Kaip teigia istorijos šaltiniai, Lietuvoje pirmasis automobilis pasirodė 1896 m. Tai buvo “Panhard et Levasseur” modelio automobilis. Automobilių skaičiaus augimas Lietuvoje nebuvo toks spartus kaip Vakarų Europos šalyse. Mūsų šalyje, kaip ir visame pasaulyje, šį procesą lydėjo autoavarijos. Viena pirmųjų autoavarijų įvyko 1908 m. Jau po penkerių metų nuo šio įvykio Vilniuje buvo priskaičiuojama kelios dešimtys automobilių. Todėl natūralu, kad jau tuo metu buvo įžvelgiama automobilių avarijų grėsmė. Siekiant išvengti nelaimių ir sugadinimų, buvo bandoma nustatinėti eismo tvarką. Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui ir 1918 m. Lietuvai atkūrus valstybingumą, buvo įsteigta krašto policija. Ji turėjo prižiūrėti eismą keliuose bei gatvėse. 1920 m. vasario 17 d. susisiekimo ministerija patvirtino pirmąsias lietuvių kalba parašytas kelių eismo taisykles. Šiuo dokumentu buvo nustatyta eismo tvarka tuometiniuose keliuose bei reglamentuoti atitinkami reikalavimai automobiliui ir vairuotojui. Vienas būtiniausių techninių reikalavimų, kuris šiuo metu sukelia šypseną, buvo tas, kad automobilis, kurio greitis didesnis kaip 11 km/val., privalo būti su mechaniniais stabdžiais.
Po karo automobilių parką sudarė besitraukiančios vokiečių armijos didesniuose miestuose palikti pavieniai visai išklerę sunkvežimiai ir lengvieji automobiliai, o autobusų ar specialių automobilių nebuvo visai. Ir vis tik automobilizacija vėl po truputi ėmė plisti. Iš pradžių vieną kitą automobilį įsigijo valstybinės įstaigos, o po to ir privatūs asmenys. Pirmas rūpestis buvo organizuoti keleivių ir pašto pervežimą.
Reguliaraus susisiekimo autobusais pradžią Lietuvoje reikia laikyti 1919 - 1920 m., kai pradėjo veikti kelios jų kontoros. Autobusai vežiojo ne tik keleivius, bet ir paštą. 1921 m. keleivius autobusais Suvalkų krašte ir Aukštaičių plentu pradėjo vežioti Amerikos lietuvių prekybos akcinė bendrovė. Ji eksploatavo šešiolika 13 vietų ,,Ford" autobusų ir vieną 20 vietų autobusą GMC. Tais metais visais veikusiais maršrutais buvo pervežta 61873 keleiviai.
Trečiojo dešimtmečio pabaigoje pirmą kartą Lietuvos istorijoje buvo pabandyta organizuoti automobilių gamybą. Kaune įsikūrusi Amerikos lietuvių akcinė bendrovė ant importinių šasi ėmė montuoti autobusų kėbulus ir netgi iš importuotų dalių pradėjo...
Šį darbą sudaro 2060 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!