Varikliai gali būti aušinami įvairiais būdais: oru ir skysčiu. Aušinimo tipas priklauso nuo variklio konstrukcijos. Didelio darbinio tūrio varikliai dažniausiai būna aušinami skysčiu, nes tai yra kur kas efektyvesnis aušinimo būdas, bet kartu yra sudėtinga konstrukcija ir brangesnė eksploatacija negu oro aušinamu variklio. Oru aušinami varikliai dažniausiai naudojami motocikluose, bei mopeduose.
Aušinimo sistemos paskirtis- degimo metu variklio detalių paimtą šilumą perduoti į aplinkos orą. Variklį aušinti būtina dėl to kad: variklio detalės neperkaistų ir nesulūžtų, būtų galima palaikyti normalia darbinę temperatūrą kurioje variklis koordinuotai galėtų dirbti, per daug neįkaistų alyva ir neprarastų tepamųjų savybių.
Skysčiu aušinamuose varikliuose cirkuliuojantis aušinimo skystis paima nuo įkaitusių variklio detalių šilumą ir pro radiatorių atiduoda ją y aplinką ši sistema gali būti termosifonine, priverstine, atviroji ir uždaroji. Termosifoninėje aušinimo sistemoje skystį verčia cirkuliuoti kintantis jo tankis: įšilęs bloko ir galvutės kanaluose lengvesnis skystis kyla ir patenka į radiatorių jame atvėsęs leidžiasi į variklio aušinimo ertmes. Šioje sistemoje aušinimo intensyvumas nereguliuojamas. Jis kinta savaime pagal tai kiek variklis įkaitęs. Šaltame variklyje skystis cirkuliuoja lėtai, variklį labiau apkraunant skystis cirkuliuoja intensyviau. Termosifoninės aušinimo sistemos privalumas paprasta konstrukcija. Trūkumai: lėta cirkuliacija, didelės skysčių talpos ir jo garavimas, todėl reikia dažniau tikrinti skysčio lygį sistemoje. Priverstinėje aušinimo sistemoje skystį cirkuliuoti verčia išcentrinis skysčių siurblys. Jis ataušintą skystį iš radiatoriaus apatinio bloko tiekia y variklio bloko ir cilindrų galvutės aušinimo ertmes, o karštą skystį pro termostatą nukreipia į viršutinį radiatoriaus bakelį. Šioje aušinimo sistemoje yra ventiliatorius, jungimo vamzdeliai temperatūros kontrolės bei reguliavimo įtaisai. Sistemos talpa nėra didelė, karšto ir ataušinto skysčio temperatūrų skirtumas joje nedidesnis kaip 5-8 laipsnių Celsijaus, todėl variklio detalės vienodžiau aušinamos. Ši aušinimo sistema yra viena iš efektyviausių, todėl ji yra naudojama daugumoje šiuolaikinių transporto priemonių vidaus degimo varikliuose tiek benzininiuose, tiek dyzeliniuose. Aušinimo sistema atskirta nuo atmosferos garų – oro vožtuvu, todėl skysčio iš šios aušinimo sistemos išgaruoja...
Šį darbą sudaro 1030 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!