2004
Įvadas
Mano darbo tema yra susijusi su vaikų bausmėmis. Sakoma, kad geroje šeimoje bausmių niekada nebūna. Ar auklėjant vaikus galima be jų apsieiti? Bausmė — sudėtingas pedagoginio poveikio būdas, reikalaujantis didelio tėvų takto, kantrybės ir atsparumo. A. Makarenka sakė, kad bausmė — kraštutinė priemonė, tad patartina stengtis bausti kuo rečiausiai, tiktai tada, kai be baudimo negalima apsieiti. Tačiau bausmė, kaip ir bet koks kitas pedagoginio poveikio būdas, naudotina ir pedagogiškai tikslinga. Bausdami vaiką, griežtai skirkite amoralius poelgius nuo neutralių, nedarančių žalos vaiko doroviniam vystymuisi. Sakykime, vaiko godumą, egoizmą, žiaurumą, tingėjimą ar norą padaryti kitiems žalą įvertinkite vienaip, o nenorą valgyti ar kur nors eiti kitaip. Taigi savame darbe rašysiu apie bausmių reikalingumą, bausmes su nemaloniais padariniais ir skatinimus šeimoje, ir , aišku, apie patarimus tėvams.
Kam reikalingos bausmės?
Bausmės visada turi padėti vaikui suprasti savo kaltę ir jausti atsakomybę už savo veiksmus. Bausdami vaikus, nerodykite subjektyvizmo, susierzinimo, nuovargio. Dažnai šaukdami, pamokslaudami tik stiprinsite vaiko negatyvizmą. Bailūs, tylūs vaikai, kai jie nuolat barami, tampa dar drovesni, užguitesni, o judrieji — agresyvėja.
Bausmių šeimoje būna įvairių. Sakykime, tėvai gali „nepastebėti" nusižengusio vaiko, neatsakyti į jo klausimus arba atsakyti sausai. Mažus vaikus labai veikia toks laikinas įprastų šiltų santykių pasikeitimas. Norėdamas susigrąžinti buvusį palankumą, vaikas stengiasi kuo greičiau atsiprašyti dėl savo blogo poelgio, pasitaisyti. (Miškinis K., 1993)
Vaiką galima nubausti ne tik tylėjimu, bet ir trumpomis, griežtomis pastabomis („Kaip tu drįsai taip padaryti: „tėveliams tu padarei didelę gėdą, šito iš tavęs nesitikėjau" ir pan.).
Jautriai vaikai reaguoja į bausmes, dėl kurių netenka lauktų malonumų. Sakykime, tėvai neina su vaiku arba neleidžia jo su draugais į kiną, į zoologijos sodą, ekskursiją..., nenuperka žaislo, laikinai uždraudžia susitikti su draugais (jeigu jis juos skriaudžia), neduoda žadėtų skanėstų ir t. t. Visais atvejais vaikas turi žinoti, kodėl jis baudžiamas, bei suprasti, kad bausmė pelnyta ir teisinga. (Perecas M., 1990)
Galima praktikuoti ir vadinamąsias natūralių...
Šį darbą sudaro 2337 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!