Filosofinės pedagogikos diapazonas gana platus. Joje atsiskleidžia bendra pažiūra į ugdymą, jo pradus, principus ir dėsnius. Į jos dalyką įeina ne tik asmenybės, bet ir įvairių bendruomenių, tautų bei visuomenės ugdymo aspektai. Vienas iš jos kertinių akmenų yra žmogaus esmės supratimas. Svarbi vieta skiriama teorinei ugdymo tikslų ir metodų analizei. Filosofinę pedagogiką savo ruožtu vainikuoja ugdymo filosofija. Antanas Maceina aiškiai nurodo ryšį tarp filosofijos ir pedagogikos, nusako, kas yra ugdymas, bei jo neišvengiamą būtinumą, žmogui, kaip tampančiai asmenybei. Filosofas kategoriškai nustato tris žmogaus vystymosi sferas: fizinę, dvasinę ir psichinę.
Kaip įvardinti Antano Maceinos pedagoginius ieškojimus? Visų pirma jo pedagogika yra filosofinė, kadangi pedagogikos teoriją A. Maceina glaudžiai sieja su filosofija. ,,Kultūros filosofijos įvade” jis nurodo, kad pedagogai ginčijasi dėl pedagogikos, kaip mokslo. Tačiau jo nuomone, niekas negali paneigti to, kad pedagogika vienaip ar kitaip priklauso nuo įvairių kitų mokslų – nuo psichologijos, antropologijos, medicinos ir ypač nuo filosofijos. Mokslo šakų tarpusavio priklausomybė, pasak A. Maceinos, gali būti kelių laipsnių. Pavyzdžiui, fizika, kuri naudojasi matematiniu pagrindu, yra antro nepriklausomumo laipsnio, o matematika – pirmo. ,,Pritaikius šią mintį, pedagogikos ir filosofijos santykiams, - teigia A. Maceina, - bus aišku, kad filosofija yra pirmojo laipsnio autonominis mokslas, o pedagogika – antrojo laipsnio”. Nors šitoks ryšys nepanaikina pedagogikos, kaip savarankiško mokslo, autonomijos. A. Maceina turi savo nuostatą, kad pedagogika universitetuose turi būti priimama, kaip filosofijos disciplina.
Pritardamas, Platono teiginiui, kad ugdymas yra ne kas kita, kaip praktiškai pritaikyta filosofija, ir kad kiekvienas filosofas būtinai prieina prie pedagogikos, kadangi ugdymas yra pedagogikos centras, A. Maceina pabrėžia, jog pedagoginiame akte žmogų vis dėlto kuria ne dievas. Pedagoginė kūryba visados yra subjekto ir objekto bei subjekto ir subjekto sąveika. Kitais žodžiais tariant, ugdymas yra žmogaus kūrimas per žmogų žmoguje. Neatsitiktinai svarbią vietą A. Maceinos pedagoginėje teorijoje užima pedagoginių santykių klausimai. Tik ugdymas yra abipusiai aktyvus procesas - nei meninio,...
Šį darbą sudaro 1640 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!