2008
ĮVADAS
Lietuvos Respublikos Konstitucijos 5 straipsnyje konstatuota, jog „...valstybės valdžią Lietuvoje vykdo Seimas, Respublikos Prezidentas, Vyriausybė, Teismas“. Tai labai prasmingas Konstitucijos straipsnis, kuris įtvirtina pagrindinį demokratinės teisinės valstybės organizacijos ir veiklos principą - valstybės valdžios padalijimo principą. Tai reiškia, kad įstatymų leidžiamoji, vykdomoji ir teisminė valdžios turi būti atskirtos ir savarankiškos, priešingu atveju jos virs paprastais priklausomais organais“. Svarbu tai, jog Lietuvos Respublikos Konstitucija ne tik atriboja skirtingas valdžias, bet ir realizuoja valdžios padalijimo doktriną visu savo reguliavimo turiniu, detalizuodama šią nuostatą atskiruose straipsniuose bei veikiančiuose įstatymuose. Įgyvendinant valstybės valdžios padalijimo principą siekiama ne tik sukurti darniai veikiantį valstybės mechanizmą, bet ir darnią žmogaus teisių apsaugos sistemą bei užtikrinti, kad valdžios įstaigos tarnautų žmonėms (Konstitucijos 5 str. 3 dalis).
Kiekvienai iš valdžių Lietuvos Respublikos Konstitucija nustato būtinas funkcijas bei reikiamus Įgaliojimus numatytiems tikslams pasiekti.
Dvi svarbiausios aplinkybės Lietuvos vykdomosios valdžios vadovams - tai jų santykis su parlamentine dauguma, taip pat prezidento ir vyriausybės tarpusavio santykiai.
Darbo tikslas – paanalizuoti Vyriausybės santykius su Seimu, Respublikos Prezidentu ir vietos savivaldos institucijomis.
Darbo uždaviniai:
1. Apžvelgti Lietuvos valdymo sistemą;
2. Panagrinėti Vyriausybės santykius su Seimu bei Respublikos Prezidentu;
3. Paanalizuoti Vyriausybės santykius vietos savivaldos institucijomis.
Metodai:
1. Mokslinių šaltinių analizė;
2. Informacinių šaltinių analizė.
1. VALDYMO SISTEMA LIETUVOJE
Pagrindinės Lietuvos vykdomosios valdžios institucijos yra Prezidentas ir Vyriausybė, kurios sudėtinė dalis yra viešoji administracija. Nors Prezidentas yra sudedamoji vykdomosios valdžios dalis Prezidentas yra ne Vyriausybės, o savivaldybės vadovas. Be to, Prezidentas yra daugiausia atsakingas už užsienio politiką, Seimo pritarimu skiria Ministrą Pirmininką bei tvirtina Vyriausybės sudėtį, skiria ir atleidžia kai kuriuos įstatymu numatytus pareigūnus.1
Kaip teigia S. Puškorius, valstybė gali egzistuoti be prezidento, o autoritarinėse valstybėse – net ir be parlamento. Tačiau jokia valstybė negali egzistuoti bevyriausybės.2
Nuo 2001 m. pradžios Lietuvos Vyriausybę sudaro Ministras Pirmininkas ir 13 ministrų. Be to, Vyriausybėje veikia Ministro Pirmininko aparatas ir Vyriausybės kanceliarija, kurie sudaro Vyriausybės centrą.
Pagal Vyriausybės įstatymo 22 straipsnį, Vyriausybė vykdo...
Šį darbą sudaro 3634 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!