Lietuvos Respublikoje viešieji pirkimai pradėti reglamentuoti tik 1995 metais, Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimu patvirtinus biudžetinėms įstaigoms taikytą pirkimų tvarką. Taigi Lietuvos patirtis viešųjų pirkimų srityje nėra didele, o ypač jeigu lyginsime ją su tuo, kad pirmosios viešųjų pirkimų direktyvos, pavyzdžiui, Europos Sąjungoje buvo priimtos dar 1971 metais.
Vystant viešųjų pirkimų procedūrų tvarką Lietuvos Respublikoje labai svarbu yra nustatyti visiems suprantamas ir aiškias viešųjų pirkimų taisykles, kurios užtikrintų, kad viešieji pirkimai vykdomi pagal bendrąsias visiems vienodas taisykles, laikantis visuotinai pripažintų lygiateisiškumo, nediskriminavimo bei skaidrumo principų.
Viešųjų pirkimų procesui labai daug įtakos turi viešųjų pirkimų rodikliai, kuriais vadovaujantis yra nustatomi viešųjų pirkimų laimėtojai, taip pat jie naudojami vertinti bei kontroliuoti patį viešųjų pirkimų procesą. Visuotinai žinomų viešųjų pirkimų rodiklių nustatymas padeda išvengti dviprasmiškumų organizuojant viešojo pirkimo konkursą ir suteikia privalumų abiems viešojo pirkimo konkurso dalyvių pusėms: tiek konkurso organizatoriui (kadangi žinoma, pagal kokius rodiklius reikia vertinti viešojo pirkimo dalyvį), tiek konkurso dalyviui (kadangi žinoma, pagal kokius rodiklius jis bus vertinamas).
Todėl pagrindinis šio darbo tikslas yra išanalizuoti ir įvertinti, kokie pagrindiniai viešojo pirkimo rodikliai yra reglamentuoti Lietuvos Respublikoje bei išnagrinėti jų panaudojimo praktiką savivaldybėse (kadangi būtent savivaldos institucijos labai dažnai susiduria su viešojo pirkimo procedūrų organizavimu) siekiant parodyti viešųjų pirkimų rodiklių svarbą ir reikšmę viešųjų pirkimų organizavimui.
Tikslui pasiekti šiame darbe bus įgyvendinami tokie uždaviniai, kaip kad: išanalizuoti viešųjų pirkimų rodiklių sampratą, išnagrinėti, kokie rodikliai naudojami viešojo pirkimo procese bei kokie teisės aktai juo reglamentuoja, aprašyti atskirus viešojo pirkimo rodiklius, nurodant, kaip jie turi būti nustatomi bei panaudojami, įvertinti, kaip šie viešųjų pirkimų rodikliai naudojami savivaldybėse, pateikiant konkrečius viešojo pirkimo rodiklių panaudojimo atvejus.
Darbo tikslui bei uždaviniams pasiekti visas darbas yra suskirstytas į atskiras skirtingas temas nagrinėjančias dalis, o darbo pabaigoje pateikiamos visą darbą apibendrinančios išvados.
Viešuosius pirkimus Lietuvos Respublikoje reglamentuoja Viešųjų pirkimų įstatymas, kuris nustato viešųjų pirkimų tvarką, šių pirkimų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę, viešųjų pirkimų...
Šį darbą sudaro 5224 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!