Viduramžių teismai.
Po žiauraus Romos elgesio su krikščionimis, ankstyvojoje krikščionių bažnyčioje buvo pasisakoma prieš kankinimus. Vienu metu krikščionims netgi drausdavo būti teisėjais, nes pagal įstatymus į jų pareigas įėjo žmogaus kankinimas.
Viena priežasčių, kodėl krikščionys priešinosi kankinimams ta, kad graikų ir romėnų įstatymai buvo nukreipti pieš vergus. O kadangi krikščioniškajame pasaulyje neleidžiama, kad vienas krikščionis butų kito krikščionio vergu, tai akivaizdžiai sumažėjo aukų.
Taip pat atsirado nauja legalių teismų forma, kai kaltinamasis ir kaltintojas buvo išklausomi bešališko teisėjo, kuris atliko arbitro vaidmenį. Abu turėdavo prisiekti, kad nemeluos, nes tai buvo laikoma nuodėme prieš Dievą. Jiedu taip pat galėdavo pasikviesti liudytojų: giminaičių bei draugų. Pastarieji taip pat turėdavo prisiekti, bet ne tuo, kad jų su byla susijusios žinios yra teisingos, o, kad jie tiki priesaikos rimtumu.
Tačiau gudresni greitai perprato šios sistemos silpnybę – už priesaikos sulaužymą bausmė laukia pomirtiniame gyvenime, o tuo tarpu Visagalio pyktis retai pasireiškia šiame. Taigi ši laisvė, kurios dėka priesaikos sulaužymas galėjo padėti išvengti atsakomybės, sąlygojo alternatyvų procesą. Tai išmėginimų teismas, kurio pagrindas – tikėjimas, kad „teisusis bus apgintas“.
Ordalijos. Išmėginimų teismai
Ordalijos arba „Dievo teismai“, buvo viena įrodymų rūšių. Tai procesinės priemonės, kurių imdavosi teismas byloje dalyvaujančių šalių teisumui arba kaltumui nustatyti, kada įprastais būdais to nebūdavo įmanoma padaryti, pavyzdžiui stigdavo įrodymų. Šalys – ieškovas, atsakovas, įtariamasis – privalėjo atlikti tokius veiksmus, kurie įprastomis sąlygomis jiems turėjo būti pražūtingi, bet pagal ano meto tikėjimą, įsikišus Visagaliam ir jam globojant nekaltąjį, šiam būdavo nekenksmingi (iš katilo su verdančiu vandeniu išimti kokį nors daiktą, paimti į rankas iki raudonumo įkaitintą geležį ir pan.). Taigi ordalijos pagrįstos antgamtine Dievo galia: Visagalis neleis, kad nuteistų nekaltą, ir padės jam ištverti išbandymą.
Taip nuo žmonių teismo buvo pereita prie Dievo teismo, ir žmonėms belikdavo vykdyti jo nuosprendį. Išbandymu nebuvo siekiama gauti kaltinamojo prisipažinimą. Tai buvo tarsi išorinis jo kaltumo arba nekaltumo paliudijimas, turėjęs įrodymų reikšmę byloje. Teismo...
Šį darbą sudaro 3585 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!