Krovinių vežimas Lietuvoje yra viena populiariausių komercinės veiklos rūšių. Dėl jos pelningumo ir populiarumo Lietuvoje steigiama vis daugiau transporto įmonių, gabenančių krovinius. Nors ši veikla teikia daug privalumų, nepamirškime apie tam tikras rizikas. Krovinio siuntėjas patiki vežėjui tam tikrą vertę turinčias vertybes, kurias vežėjas įsipareigoja nugabenti į paskirtą vietą. Siekiant išvengti rimtų nesutarimų ir atitikti visus griežtus reikalavimus, vežėjas ir krovinio siuntėjas pasirašo tinkamai parengtą vežimo sutartį. Rašant šį darbą, bandysiu remtis Lietuvos Aukščiausiojo Teismo nutartimis bei moksliniais straipsniais.
Šio darbo tikslas – aptikti ir išanalizuoti problemas, su kuriomis dažnai susiduria krovinių vežimu užsiimantys žmonės, sudarant vežimo sutartis.
Pasiekti tikslą pasistengsiu išanalizavus pagrindinius krovinių vežimo keliais teisinius santykius reglamentuojančius teisės aktus, apžvelgus teorinę medžiagą bei išnagrinėjus vežimo sutarčių sudarymo pasitaikančias klaidas.
Kalbant apie bet kokio teisinio reiškinio reglamentavimą, reikalinga aptarti jį reglamentuojančius nacionalinės bei tarptautinės teisės aktus.
Sudarant sandorius dėl krovinio vežimo kelių transportu nacionaliniai teisės aktai bus taikomi esant vietiniams vežimams – vežimams vykdomiems šalies teritorijoje, nekertant valstybinės sienos (Kelių transporto kodekso 9 str.). Pagrindiniai vietinio vežimo keliais teisės šaltiniai Lietuvoje yra: Civilinis kodeksas , Kelių transporto kodeksas, tam tikros CMR konvencijos nuostatos, į kurias nukreipia nacionalinės teisės aktai, Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymas, Lietuvos Respublikos pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatymas.
Tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija (CMR konvencija) yra pagrindinis šaltinis, reguliuojantis tarptautinį krovinių vežimą keliais. Ši konvencija yra labai reikšminga, nes ja siekiama unifikuoti1 vežimo keliais dokumentus, atsakomybės reguliavimą, reikalavimus dėl žalos atlyginimo, nuostatų, reglamentuojančių krovinio gavėjo (nesančio krovinio vežimo sutarties šalimi) teises ir pareigas.
CMR konvencija numato ypatingas taisykles, kurių nenustato joks kitas teisės aktas. Esant kolizijai2 tarp nacionalinių įstatymų ir CMR konvencijos nuostatų, privalu remtis CMR konvencija, vadovaujantis specialaus įstatymo viršenybės principu.
Pagrindiniai CMR konvencijos reguliuojami klausimai yra: krovinių vežimo sutarties sudarymas ir vykdymas; važtaraščio turinys; vežėjo atsakomybė; reklamacijų, pretenzijų ir ieškinių dėl tarptautinių vežimų pareiškimo...
Šį darbą sudaro 2903 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!