Vartotojas – fizinis asmuo, kuris pareiškia norą pirkti, perka ir naudoja prekę ar paslaugą savo asmeniniams ar namų ūkio poreikiams. Vartotojų gynimas yra prioritetinė valstybės ekonominės ir socialinės politikos dalis.
Vartotojų teisių gynimas yra viena iš svarbių valstybės ekonominės ir socialinės politikos sričių. Šiuo metu vartotojų teisių apsaugos politika Lietuvoje vykdoma šiomis pagrindinėmis kryptimis: *maisto produktų sauga ir kokybė; *ne maisto prekių ir paslaugų sauga ir kokybė; *ekonominių interesų gynimas; Valstybinę vartotojų teisių apsaugos politiką įgyvendina Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos įsteigta 2001 metais.
• Šie principai, įvardinti kaip teisėtumo, skaidrumo, nešališkumo bei kiti, privalo užtikrinti ginčo sprendimo objektyvumą, teisės aktų laikymąsi, informacijos pateikimą vartotojui suprantama forma apie ginčo nagrinėjimo taisykles, terminus.
• Neteisminio arba dar kitaip vadinamo alternatyvaus vartotojų ginčų nagrinėjimo privalumai palyginus su ginčo nagrinėjimu teisme, yra jų pigumas, greitumas ir paprastumas.
ES: Įvairiuose teisės dokumentuose ilgai buvo svarstoma kokį vartotojų ir verslininkų ginčų nagrinėjimo būdą pasirinkti: neteisminį ar supaprastintą teisminį variantą. Buvo apsistota ties neteisminiu vartotojų ginčų nagrinėjimo būdu kaip efektyvesniu, kadangi jis yra nemokamas ir palyginti greitas. Todėl šiuo metu, vartotojas, norėdamas išspręsti ginčą su verslininku, pirmiausia turėtų kreiptis į jį, o jeigu nepavyksta susitarti, į neteisminio ginčų nagrinėjimo instituciją (organizaciją) – valstybinę ar nevyriausybinę. Žinoma, vartotojas gali ir nepasinaudoti neteismine ginčo sprendimo galimybe, o kreiptis tiesiogiai į teismą.
• pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
• atitinkamai sumažinti prekės kainą;
• per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
• atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas;
• vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
Ar esate įsigiję nekokybišką prekę?
Nusipirkę nekokybišką prekę
Prekės keičiamos ar grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje, pirkėjui patogioje vietoje. Pirkėjas pardavėjui pateikia raštišką prašymą, kuriame nurodo prekės trūkumus ir savo reikalavimus. Prie prašymo pridedama kasos aparato kvitas ar pirkimo-pardavimo...
Šį darbą sudaro 851 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!