Valstybės tarnyba yra neatsiejama valstybės dalis. Po nepriklausomybės atgavimo, 1991 metais, Lietuva, kaip ir kitos Vidurio Europos šalys, tapo lyg ir kovos arena, siekiant pertvarkyti viešąsias institucijas bei ieškant geriausio būdo ir modelio tam atlikti, taigi ir geriausio valstybės tarnybos modelio. Ieškant modelio, kuris atitiktų Lietuvos kultūros ypatybes, reikėjo atsižvelgti į Lietuvos paveldą ir tradicijas, ir kartu turėti galvoje, kad demokratinei ir veiksmingai valstybės tarnybai sukurti būtini esminiai pagrindai. Šiuo atveju Lietuva turi dvidešimt demokratinės patirties metų tarp Pirmojo ir Antrojo pasaulinių karų.
Pirmojo Lietuvos Nepriklausomybės laikotarpio tradicija rėmėsi kontinentinės Europos koncepcija, išsirutuliojusia iš prūsiškos ir napoleoniškos valstybės koncepcijos, pagal kurią profesionali biurokratija turi būti atrama, laikanti stiprų valstybės ir tautos modelį. Remiantis šiomis pagrindinėmis prielaidomis, pasklidusiomis Europoje, ir buvo sukurta valstybės tarnybos karjeros sistema, pagrįsta administraciniu įstatymu kaip viešojo administravimo pagrindu.
Nepaisant šio paveldėto europietiško palikimo, beveik pusė izoliacijos ir sovietizacijos amžiaus skirtingai paveikė viešųjų institucijų supratimą. Vertinant sovietinių laikų valstybės tarnybą, pastebimas aiškus partijos ir valstybės valdymo painiojimas ir vėliau šios tarnybos virtimas į paprasčiausią komunistinio elito instrumentą, iš partinių institucijų pereinant į valstybės institucijas ir atvirkščiai.
Šios dvi konkuruojančios tarpusavyje tradicijos, iš kurių viena vedė prie valstybės tarnybos karjeros modelio kaip beveik nepriklausomos viešosios valdžios, o kita absorbavo valstybės tarnybą į valdančiąją partiją, šiandien yra Lietuvos politinės kultūros dalis. Nepaisant to, politinė šalies kultūra daug lemia institucijų ir socialinius pokyčius. Kartu ji yra institucijų formavimosi rezultatas.
Respublikos valdininkų įstatymas. Jis apibrėžė valstybės valdymo tarnybos paskirtį, apibūdino valstybės ir savivaldybės valdininkus, nustatė priėmimo į valstybės tarnybą tvarką, valdininkų teises, pareigas, atsakomybę, taip pat draudimus ir apribojimus valdininko statusą turintiems asmenims.
2002 m. balandžio 23 d. įstatymu2 priimta nauja viso Valstybės tarnybos įstatymo redakcija. Pažymėtina, kad šiame akte administracinė ir darbo teisė yra labiau atribojamos, nes valstybės tarnybos santykiai siejami tik su viešo administravimo veikla. Valstybės tarnyba apibrėžiama kaip visuma teisinių santykių, atsirandančių: įgijus...
Šį darbą sudaro 4321 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!