Temos aktualumas: Dabartiniu metu žmonija žengia į naują kokybinį lygį – žinių visuomenę (Jucevičienė P.,1996), kur žinios tampa svarbiausia visuomenės bei individo sąlyga ir priemonė. Be abejo, tobulėja ir pati visuomenė, todėl ypač išaugo valdymo reikšmė. Išnyksta vienos ir atsiranda kitos organizacijos. Akivaizdu, kad esant tokioms sąlygoms privalo formuotis ir adekvačios joms organizacijos vadybos formos ir metodai.
Organizaciją reikia ne tik sukurti, suformuoti, bet ir valdyti. Vadyba yra viena tokių žmogaus aktyvumo pasireiškimo sričių, kuriose procesai ir jų rezultatai pirma atsiranda praktikoje (realybėje), o tik po to kuriasi jų teorija ir aprašymai.
Pastarasis šimtmetis pasižymėjo sparčia vadybos teorijų ir koncepcijų plėtote. Skirtingos mokyklos bei mokslininkai, remdamiesi tam tikrais požiūriais ir aktualizuodami įvairius aspektus formavo vadybos sampratos erdvę [Zakarevičius, 2000]. Taigi, vadybos metodologinių pagrindų analizė yra itin reikšminga renkantis tinkamą valdymą, kuris yra svarbiausias įstaigos sėkmę lemiantis veiksnys.
1. Įvadas.
2. Vadybos sąvokos bendroji erdvė.
3. Vadybos problematika ir sisteminis pobūdis.
4. Vadybos, valdymo ir vadovavimo sąvokos.
5. Vadybos teorijų paradigma.
6. Pasaulinių valdymo teorijų apžvalga.
7. Strateginio valdymo teorija.
8. Išvados.
Tikslas: atskleisti vadybos metodologinių pagrindų pagrindinius aspektus.
Objektas: Vadybos metodologinių pagrindų charakteristika.
Dalykas: Valdymo teorijos ir jų reikšmė.
Uždaviniai:
1. nurodyti vadybos sąvokos sampratą;
2. išskirti vadybos problematikos principus;
3. pateikti pagrindines vadybos, valdymo ir vadovavimo sąvokas ir jų apibrėžtis ;
4. atskleisti vadybos teorijų aspektus;
5. išnagrinėti literatūrą pasaulinių valdymo teorijų tema;
6. susisteminti, apdoroti, interpretuoti surinktą informaciją;
Metodai: Įvairių literatūros šaltinių analizė.
Naudojamų terminų žodynas:
• Vadovavimas – žmogaus veikla individui ir kolektyvui keliant tikslus, planuojant ir organizuojant darbą. Vadovavimo turinį sąlygoja darbo specifika. Mokyklos darbui vadovauja direktorius, jo pavaduotojai, mokytojai. Pagrindinis mokyklos darbo vadovas – mokytojas (Jovaiša, 1993).
• Mokymo procesas – planingas, sistemingas, ilgalaikis mokymo programų numatytų dalykų dėstymas ir įsisavinimas bei išmokimas (Jovaiša, 1996).
• Mokymas – visuma žmogaus veiklos būdų, priemonių, normų, vertybių ir idealų, bendrų ištisai grupei žmonių, padedančių šiems žmonėms orientuotis savoje visuomenėje ir perduodamų iš kartos į kartą (Jovaiša, 1993).
• Sąveika – vidinė ugdymo proceso...
Šį darbą sudaro 5284 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!