Sveikata – didžiausias žmogaus turtas, laimės, geros savijautos, kokybiško gyvenimo pagrindas.
Pirmąsias žinias apie sveikatą susistemino Antikos gydytojas Hipokratas. Žinios keitė sveikatos sampratą su kiekviena epocha. Sveikatos problemomis domisi ne tik medikai, pedagogai, filosofai, sociolaogai, bet ir kitų mokslų atstovai. Suvokiant sveikatą kaip didžiausią vertybę, turi būti skiriamas didžiulis dėmesys jos ugdymui. Vaikystė yra svarbus sveikatos ugdymo pagrindas, todėl šiuo žmogaus ugdymo laikotarpiu reikia skirti itin didelė reikšmė. Vaikystėje sparčiai vystosi vaiko psichika, motorika, kaupiama socialinė patirtis, plečiasi pažinimo laukas.
Mokyklos lankymo pradžia – nelengvas tarpsnis vaiko gyvenime, nes šiuo metu vaikas turi priimti nelengvas mokinio pareigas. Keičiasi jo gyvensena: prasideda mokymasis, sumažėja fizinis aktyvumas, didėja protinė įtampa, kinta režimas. Mokytojui tenka didelė atsakomybė už vaiko sveikatos tausojimą, ugdymą, stiprinimą. Sveikatos rodikliai gana liūdinantys. Medikai kaip problemą pabrėžia vadinamų,,mokyklinių” ligų: netaisyklingos laikysenos, skoliozės, regos sutrikimų dažnėjimą. Šios susirūpinimą keliančios problemos, skatina prioritetu vertybių sistemoje laikyti sveikatą, sveikos gyvensenos ugdymą. Vaikai turi įgyti ir suvokti sveikos gyvensenos reikšmę, fizinį aktyvumą, higieną, sveikatos saugojimą, žalingų įpročių kenkimą sveikai.
Iškeliant sveikatą kaip pagrindinę vertybę, suvokiant sveikos gyvensenos formavimo reikšmę vaikystėje, keliamas šio darbo tikslas – pažvelgti į sveikos gyvensenos ugdymą teoriniu ir praktiniu aspektais.
1. SVEIKOS GYVENSENOS UGDYMAS MOKYKLOJE
Didelė gausa literatūros sveikos gyvensenos klausimais, byloja apie mokslininkų, pedagogų rūpestį ir domėjimąsi sveikos gyvensenos ugdymu.
Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosiose programose teigiama, kad sveikata mokykla rūpinasi visur ir visada. Išsamiai šį uždavinį aptaria integruojančioji (universalioji) sveikatos ugdymo programa. Mokykla yra įsipareigojusi sudaryti visas sąlygas augti fiziškai, psichiškai bei doriškai sveikam žmogui, padėti kiekvienam jaustis atsakingam už savo ir aplinkos sveikatą. Mokykla ugdo mokinių suvokimą, kad esama glaudžių ryšių tarp visų žmogaus sveikatos sričių, moko būdų, kaip įveikiant gyvenimo prieštaravimus siekti fizinės ir dorinės asmens darnos (3, p. 23,24).
Mokykla turi padėti atsispirti neigiamų išorinės aplinkos poveikių įtakai.
PSO (pasaulinė sveikatos organizacija) paskelbė labai humanistišką ir išmintingą šūkį: ,,2000 metais – sveikata...
Šį darbą sudaro 4826 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!