ĮVADAS
Kiekvienas žmogus leidžia savo laisvalaikį taip, kaip jis nori. Tai priklauso nuo jo norų ir finansinių galimybių.
Tačiau vaikai gyvenantys globos namuose negali patenkinti visų savo poreikių. Nereikia pamiršti, kad globos institucijų auklėtiniai gyvena ne šeimoje, bet yra prižiūrimi ir auklėjami auklėtojų.
Vaikų gyvenančių miesto globos institucijoje kokybiškas laisvalaikio organizavimas ir motyvuotas dalyvavimas – aktuali pedagoginė problema. Yra žinoma, jog nepakankamas vaikų užimtumas lemia jų didelį nusikalstamumą. Vaikų laisvalaikio praleidimo ir užimtumo kokybė yra socialiai reikšmingos sritys, kurios svarbios ne tik globos institucijoms, bet ir švietimo plėtrai bei jaunuolių pilietinei brandai.
Užsiimdami laisvalaikiu vaikai turės daugiau motyvacijos aktyviau reikštis, suras naujų draugų, įgys mokslinių, techninių žinių pasirinkdami vieną ar kitą popamokinės veiklos užsiėmimą.
Laisvalaikio tyrėjai patvirtina, kad neužimti vaikai padaro daugiau teisės pažeidimų, nusikalsta, dažniau patenka į teisėtvarkos institucijų akiratį, todėl galima teigti, kad globos institucijų auklėtinių neužimtumas yra padidintos rizikos veiksnys. Vienas iš tinkamiausių būdų yra popamokinis laisvalaikio užimtumas, kitaip tariant papildomas popamokinis ugdymas.
Apie papildomą popamokinį ugdymą rašė I. Zaleckienė (1994), G.Kvieskienė (2005), J.Vaikevičius (1981) ir kt.
Darbo tikslas: Ištirti vaikų globos instutucijos auklėtinių laisvalaikio užimtumą.
Uždaviniai:
1. Apžvelgti mokslinę literatūrą laisvalaikio užimtumo klausimais.
2. Išsiaiškinti, kaip ir kur praleidžia laisvalaikį globos namų auklėtiniai.
3. Išryškinti kokius poreikius laisvalaikio metu patenkina globos namų auklėtiniai.
Tyrimo objektas: vaikų globos institucijos auklėtinių užimtumas.
Tyrimo metodai:
• Mokslinės literatūros analizė;
• Apklausa raštu – klausimynas.
Eigos aprašymas: tyrimas buvo atliktas kovo – balandžio mėnesiais Palangos miesto lopšelio – darželio „Ąžuoliukas“ mokyklinėse globos grupėse. Tyrimo metu tiriamųjų buvo prašoma atsakyti į klausimynuose pateiktus klausimus teisingą atsakymo variantą pažymint, arba parašant savo nuomonę.
Kontingentas: tyrime dalyvavo 8 mergaitės ir 10 berniukių iš Palangos miesto lopšelio – darželio „Ąžuoliukas“ globos grupių. Iš viso – 18.
1. VAIKŲ GLOBOS INSTITUCIJOS AUKLĖTINIŲ LAISVALAIKIO UŽIMTUMO TEORINĖ APŽVALGA
1.1. Papildomas popamokinis ugdymas.
Papildomas ugdymas – sudėtinė švietimo sistemos dalis, skirta asmenybės gebėjimųū ugdymui, saviraiškos poreikių bei kūrybiškumo plėtojimui ir vertybių puoselėjimui (G.Kvieskienė, 2003, p.31).
Papildomajam ugdymui keliamas pagrindinis...
Šį darbą sudaro 3369 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!