1.
2.
2.1.
Pokalbio su ikimokyklinio amžiaus vaikais apie melo ir apsirikimo rezultatai ir interpretacija
4
2.2.
Pokalbio su 5-7 m. vaikais apie melą ir apsirikimą rezultatų kiekybinė analizė
6
Išvados
8
Literatūra
10
Priedai
ĮVADAS
Temos aktualumas. Melas tai yra neteisingo teiginio deklaravimas, žinant, kad jis toks yra, kad jis bus palaikytas teisingu. Melas skirtinas nuo netiesos, nes neteisingą teiginį deklaruojantis asmuo gali paprasčiausiai apsirinkti. Tokiu atveju, asmuo apkaltinęs kitą melavimu gali susilaukti teisinės atsakomybės už garbės ar orumo pažeidimą arba net šmeižtą.
Meluoti laikoma neetišku poelgiu, tačiau vaikas, tam kad atkreipti į save dėmesį, daugiausia nori pagražinti savo nuopelnus arba juos išsigalvoti.
Tik retkarčiais vaikiškas melas yra patologinis ir jį reikia gydyti. Bet reikia prisiminti: tai, kas yra norma vienam amžiui gali būti patologinė kitam.
Temos tikslas. Išsiaiškinti ar 5-7 m. vaikai suvokia melo ir apsirikimo sąvoką, ar reikia bausti už melavimą?
Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti, ar vaikai supranta melo sąvoką.
2. Išsiaiškinti, ar ikimokyklinio amžiaus vaikai supranta žodžio „apsirikimo“ prasmę.
3. Ištirti vaikų nuomonę, ar už melavimą reikia bausti.
Tyrimo subjektai: 10 vaikų 5-7 metų.
Naudoti metodai: Literatūros šaltinių analizė, pokalbis su vaikais, statistiniai metodai (procentinis duomenų suvedimas į protokolus, suvestinės)
1. MELO SĄVOKA. VAIKO MORALINĖS SĄMONĖS FORMAVIMASIS
PAGAL Ž.PIAŽĖ.
Moralinės sąmonės formavimąsi Ž.Piažė tyrė eksperimentais, kuriuose analizavo ne vaiko dorovinį elgesį tam tikrame amžiuje, bet jo sugebėjimą vertinti tą elgesį. Juk tik žinant, kodėl vaikas vienaip ar kitaip vertina savo it kitų elgesį, galima numatyti jo paties elgesį bei formuoti kam tikras elgesio normas.
Moralinės sąmonės formavimąsi Ž.Piažė nagrinėjo, remdamasis intelekto teorijoje aprašytomis stadijomis. Pirma – sensomotorinė stadija – joje intensyviai vystosi kūdikio jausmų pasaulis, kuris vėliau turi didelės reikšmės vaiko psichinės vystymuisi, o kartu ir moralinės sąmonės formavimuisi. Ž.Paižė nuomonė ypatingas vaidmuo tenka meilės ir baimės jausmams. Sensomatorinė stadija būdinga socialinė prievarta, kaip pagrindinis vaikų ir tėvų bendravimo būdas, kuris nulemia tolesnį vaiko moralinės sąmones formavimosi.
Ikioperacinio intelekto stadijoje pradeda formuotis vaiko moralinė sąmonė, jo doroviniai vertinimai, tam tikras pareigas, pagarbos, atsakomybės supratimas....
Šį darbą sudaro 1126 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!