- Kad mes, Juozuli, ir nesiklausom – vis malam ir malam liežuviais tarsi malūno girnos...Tu, Juozuli, išgirstum, jei nors valandėlę nurimtum, patylėtum.
- Tai kad man, seneli, nėra kada klausytis, man tiek daug paslapčių, mįslių įminti reikia.
Kalba – tai natūralus instrumentas reikšti mintis, svarbiausia priemonė įgyti žinių bei keistis abipuse informacija. Kalba yra žmonių bendravimo bei supratimo pagrindas.
Kalba mes išreiškiame jausmus, požiūrius, norus ir vertinimus, užmezgame su kitais dialogą, kurio dėka tobulėja mūsų jausmų ir socialinė raida, kuri yra svarbi teigiamo asmenybės lavėjimo sąlyga.
Vaikas įvaldo kalbą, klausydamasis, kaip kalba tėvai ir kiti aplinkiniai. Nuolat girdėdamas pasikartojančius žodžius, vaikas pamažu išmoksta juos skirti ir sieti su daiktais, asmenimis ar situacijomis. Žodžiai įgyja prasmę ir reikšmę.
Kalbos išmokimo mechanizmus ir jos raidą mėgina aiškinti įvairios teorijos. Plačiausiai yra žinomi B. F. Skinnerio, A. Banduros, N. Chomsky, Brunerio ir L. Vygotskio darbai. Psichologai tiriantys kalbos raidą, mano, kad tiek kalbos struktūra, tiek funkcijos yra svarbios vaikui, bendraujant su kitais žmonėmis. Vaiko kalbos raidai svarbūs tiek aplinkos, tiek biologiniai veiksniai.
Tyrimo objektas – vaikų kalbos raida.
Tyrimo tikslas – apibūdinti vaikų nuo gimimo iki šešerių metų kalbos raidą.
Tyrimo uždaviniai:
1. Remiantis pedagogine bei psichologine literatūra, atskleisti teorijas, aiškinančias kalbos raidą.
2. Išnagrinėti pasirinkto amžiaus vaikų (0 - 6m.) kalbos vystymosi procesą.
3. Parašyti išvadas apibūdinančias vaikų kalbos raidą.
1.Teorijos, aiškinančios kalbos raidą
Kalbos išmokimo mechanizmą aiškina mokymosi ir biologinė teorijos. Remiantis F. Skinnerio(1904 -1990) mintimi, kad kalbos išmokstama lygiai taip pat, kaip ir bet kurio kito elgesio pastiprinimo ir imitacijos būdu per bendravimą su suaugusiuoju (1957, cit. pagal Santrock, 1978). Kalbos raidą galima paaiškinti jau žinomais mokymosi dėsniais. Vograudamas vaikas atsitiktinai arba pamėgdžiodamas ištaria įvairius garsus, o tėvai paskatina juos. Skatinimas lemia, kokie garsai ir jų junginiai pradeda vyrauti vaiko kalboje. Taigi skatinimas, jo nuomone, yra svarbiausias kalbos išmokimo veiksnys pirmajame jos formavimosi laikotarpyje, iki 4 metų.
Panašiai galvoja ir socialinio mokymosi teoretikas A....
Šį darbą sudaro 3388 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!