• atmintį (jutimu, suvokimu ir kitais būdais gautos informacijos įsiminimas, laikymas ir atsiminimas vadinamas atmintimi.);
• vaizduotę (vaizduotė – tai naujų vaizdinių sudarymas, pertvarkant atmintyje turimą vaizdinę patirtį.);
• mąstymą (tai betarpiškai susijęs su kalba socialiai sąlygotas psichinis procesas, analizės ir sintezės būdu apibendrintas tikrovės atspindys, kurio paskirtis yra atskleisti kažką naujo.);
Suvokimo tyrimas
Tikslas:
Nustatyti spalvos ir formos suvokimo ypatumus, kam vaikas teikia pirmenybę – spalvai ar formai.
Priemonės:
3 žali trikampiai (3cm),
3 mėlyni rutuliukai (3cm).
Vaikui pateikiami ant stalo išdėstyti tokia seka:
Instrukcija vaikui:
Parodykite tokią pat figūrą, kokią aš Jums rodau (mėlynas trikampis).
Vertinimas:
Tokios pat figūros, kokią rodo eksperimentatorius, nėra. Vaikui reikia pasirinkti figūrą arba pagal spalvą (rodys mėlyną rutuliuką), arba pagal formą (rodys žalią trikampį).
Tuo nustatoma vaiko teikiama pirmenybė – spalvai ar formai.
• Eksperimentatoriaus pastebėjimai:
Tiriamasis užduotį suprato. Ilgai negalvojęs parodė mėlyną rutuliuką. Dėmesys buvo skiriamas spalvai.
Tiriamųjų spalvos i r formos suvokimo rodikliai
Tiriamojo
vardas
Amžius
Spalvos
Sk.
Formos sk.
pastabos
Emilijus
5
+
-
Ilgai negalvojo ir parodė mėlyną rutuliuką.
Paveikslo suvokimo tyrimas
Tikslas:
Nustatyti paveikslo suvokimo ypatumus.
Priemonės:
Paveikslas. (žr. 1 priedą)
Instrukcija vaikui:
Atidžiai apžiūrėkite paveikslą. Papasakokite apie matomą paveikslą.
Vertinimas:
Pagal A. Binet paveikslo suvokimo stadijas.
1) išvardijimo stadija (3-7 metai) – išvardijami paveiksle vaizduojami objektai,
2) aprašymo stadija (nuo 7 metų) – apibūdinami objektai, nurodomi jų tarpusavio santykiai,
3) aiškinimo stadija – paveikslas suvokiamas kaip prasminga visuma, jo turinys gali būti papasakotas kitiems.
• Vaiko pasakojimas:
Čia žuvytės, dar yra dangus, mėlynas. Apačioje kiaušiniai padėti tarp dėžutės. Žuvytės žiūri viena į kitą.
• Eksperimentatoriaus pastebėjimai:
Tiriamajam nesunkiai sekėsi pasakoti ką mato paveikslėlyje. Berniukas vadovavosi tik išvardijimo stadija – išvardijo paveiksle vaizduojamus objektus.
Tiriamųjų paveikslo suvokimo rodikliai
Tiriamojo
vardas
Amžius
Išvardijimo
stadija
Aprašymo
stadija
pastabos
Emilijus
5
+
-
Išvardijama kas matoma paveikslėlyje nieko nesiejant, o atskirais objektais.
Atminties tyrimas
Tikslas:
Išsiaiškinti mokėjimą išgirsti ir išlaikyti atmintyje instrukciją, derinti savo veiksmus pagal girdėtą instrukciją.
Priemonės:
Pieštukas ir popieriaus lapas.
Instrukcija vaikui:
Nupieškite eilutėje 8 rutuliukus. Skaičiuodami iš kairės į dešinę 1, 5, 7 rutuliukus užbrūkšniuokite, kitus rutuliukus palikite tuščius.
Vertinimas:
Aukštas lygis – užduotį atlieka tiksliai,
Vidutinis lygis – eilutėje nupiešia rutuliukus gerai, bet brūkšniuodamas pažeidžia instrukciją,
Žemas lygis – rutuliukai neatitinka instrukcijos, rutuliukų neužbrūkšniuoja.
• Eksperimentatoriaus pastebėjimai:
Tiriamajam...
Šį darbą sudaro 2149 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!