Šiame referate bandoma trumpai apžvelgti ir panagrinėti vadovų veiklos organizacijoje darbo funkcijas, vadovų darbo stilius, bei vadovui keliamus reikalavimus.
1. Vadovavimas, vadovo darbo funkcijos.
Organizaciją galime apibūdinti kaip grupę žmonių, kuriuose kiekvienas jos narys tampriais ryšiais yra susijęs vienas su kitu. Šiuos ryšius reikia tvarkyti – koordinuoti.
Todėl reikia žmogaus, kuris tai darytų – vadovo. Jis derina kitų žmonių, pavaldinių, veiklą, stebi, kad ji būtų tinkamai bei laiku atlikta, ir priima sprendimus. Vadovų darbas toks įvairus, kad sunkiau pastebėti bendrus jų darbo bruožus, negu skirtingumus.
Henry Mintzbergas – vienas didžiausių vadybos žinovų nagrinėja vadybininkų elgesio ypatumus ir kreipia dėmesį į tai, kokius vaidmenis atlieka vadybininkai, vadovai.
Vadovo vaidmenys pagal Henry Mintzbergą
Vaidmenys
Turinys
Asmeniniai vaidmenys
1. Galva
2. Lyderis
3. Jungiančioji grandis
Santykiai su kitais žmonėmis
Formali organizacijos arba jos padalinio galva. Veikla, pareigos atitinkantys padėtį.
Faktinis vadovas. Organizacijos ir pavaldinių poreikių derinimas, darbuotojų motyvavimas ir aktyvinimas.
Organizacijos vidinių ir išorinių horizontalių santykių, informacijos šaltinių tinklo kūrimas ir priežiūra.
Informaciniai vaidmenys
4. Rinkėjas
5. Skleidėjas
6. Atstovas
Informacijos rinkimas, skleidimas ir perdavimas
Vidinės ir išorinės informacijos rinkimas darbo tikslais (pašto tvarkymas, asmeniniai ryšiai, periodika, specialioji literatūra, seminarai, parodos.
Informacijos perdavimas ir perdirbimas (paštas, ataskaitos, pokalbiai, asmeniniai ryšiai). Informacijos srautų organizacijos viduje priežiūra ar paskirstymas.
Informacijos perdavimas už organizacijos ribų arba išskirstymas pagal planus, politiką, veiksmus (per posėdžius, paštą, pasisakymus, asmeninius ryšius) siekiant efektyvios sąveikos su išoriniu pasauliu.
Sprendimų priėmimo vaidmenys
7. Iniciatorius
8. Problemos šalintojas
9. Išteklių skirstytojas
10. Derybininkas
Susiję su sprendimų priėmimu
Aktyvūs veiksmai, siūlymai dėl veikos plėtros, keitimo, tobulinimo, aktyvus dalyvavimas priimant sprendimus dėl veiklos keitimo.
Koreguojamieji veiksmai esant įvairiems pažeidimams, krizei, susidarius nenumatytoms aplinkybėms.
Priėmimas arba patvirtinimas sprendimų dėl pinigų, žmonių, įrenginių, laiko ir t. t. paskirstymo (planų sudarymas, biudžeto vykdymas ir t. t.).
Atstovavimas organizacijai derybose. Efektyvus sprendimų dėl organizacijos išteklių naudojimo priėmimas atsižvelgiant į skirtingus požiūrius.
[5 ; 17psl.]
Visi vaidmenys glaudžiai susiję, sudaro vieningą visumą ir paiškina vadovo darbo turinį. Su Mintcbergu ne visi sutinka, nes nėra tokio vadovo darbų aprašymo, kuris funkcijomis ir turiniu tiktų visiems atvejams....
Šį darbą sudaro 2498 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!