Siekiant didinti aukštųjų universitetinių mokyklų absolventų konkurencingumą darbo rinkoje bei tobulinti aukštos kvalifikacijos specialistų paklausos ir pasiūlos atitikimą ūkio poreikiams, būtina tirti šių specialistų padėtį darbo rinkoje bei jų pasirengimo kokybę. Nors aukštąjį mokslą įgiję asmenys darbo rinkoje konkuruoja geriausiai, tačiau egzistuoja aukštąjį išsilavinimą turinčios darbo jėgos pasiūlos ir paklausos suderinamumo problema. Darbdaviai ne visada gali surasti reikalingos profesinės kvalifikacijos darbuotojų, tuo tarpu dalis aukštąsias universitetines mokyklas baigusių absolventų registruojasi darbo biržoje.
Atsižvelgiant į Užsakovo techninės užduoties reikalavimus, buvo atliktas kompleksinis specialistų rengimo aukštosiose universitetinėse mokyklose tyrimas. Jis buvo atliekamas dviem tarpusavyje susijusiais pjūviais. Tyrime absolventų įsidarbinimas, profesinis pasirengimas bei studijų programų atitikimas ūkio poreikius buvo vertinamas tiek iš darbo jėgos paklausos (darbdavių), tiek ir iš darbo jėgos pasiūlos (absolventų) pusės. Tuo tikslu dalis klausimų darbdavių ir absolventų anketose buvo suformuluoti tokie patys.
2004 metų tyrimo tikslas – išsiaiškinti darbdavių bei 2003 metų laidos absolventų, potencialiai galinčių įsidarbinti šiose įmonėse, nuomones, ar specialistų profesinis pasirengimas ir jų pasiūla atitinka darbo rinkos poreikius.
- absolventų tyrimo pagrindu:
• išanalizuotos pasirinktų studijų krypčių absolventų bendrosios charakteristikos bei jų vertinimai dėl studijų metu aukštojoje mokykloje įgyto profesinio pasirengimo (praktinio bei teorinio);
• išanalizuota pasirinktų studijų krypčių absolventų padėtis darbo rinkoje bei pagrindinės užimtumo problemos;
• įvertintas absolventų profesinės kvalifikacijos atitikimas darbo vietai bei profesinės kvalifikacijos tobulinimo poreikis (absolventų vertinimai palyginti su darbdavių atsakymais).
- verslo atstovų (darbdavių) tyrimo pagrindu:
• įvertintas įmonių (organizacijų) personalas (kiekybiniu ir kokybiniu požiūriais) tyrimo metu ir perspektyvoje, nustatytos personalo ir jo kvalifikacijos problemos įmonėse;
• išanalizuotos darbdavių nuomonės apie į darbą priimtus aukštųjų mokyklų absolventus (1996 – 2003 m.), nustatyta kokių žinių, gebėjimų, asmeninių savybių jiems nepakanka;
• išsiaiškinta, ar darbdaviams pakanka informacijos apie specialistų rengimą aukštosiose mokyklose ir, ar jie norėtų dalyvauti rengiant ir vertinant studijų programas;
• nustatyta, kaip darbdaviai galėtų prisidėti prie studijų kokybės aukštosiose mokyklose gerinimo, ir kokios priemonės labiausiai skatintų juos tai daryti.
Tyrimas buvo...
Šį darbą sudaro 2917 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!