vaiką.Vėl pastebime, kad sakome dalykus, kurių negalvojame, tonu, kurio nemėgstame.
Visi tėvai nori, kad jų vaikai būtų saugūs ir laimingi. Niekas sąmoningai nesistengia padaryti savo vaiką baikštų, drovų, netaktišką, nepakenčiamą.Tačiau augdami daugelis vaikų įgyja nepageidaujamų bruožų, ima jaustis nesaugūs ir neišmoksta gerbti savęs nė kitų.Norime, kad vaikai būtų mandagūs, o jie yra šiurkštūs, norime, kad jie būtų tvarkingi, o jie netvarkingi, norime, kad pasitikėtų savimi, o jie jaučiasi nesaugūs, norime, kad jie būtų laimingi, bet jie tokie nėra.(Haim G.Ginott,1999).
Netinkamas auklėjimas daro neigiamą poveikį vaikui socialine prasme.Formuojasi socialinės raidos sutrikimai.
Jungtinių Tautų vystymo programoje (1990) pranešime apie žmogaus socialinę raidą akcentuojama kad “žmogaus socialinė raida- tai procesas, kuris plečia žmonių pasirinkimo galimybes”.Bet kuriame išsivystymo lygyje žmogus privalo turėti galimybę pasirinkti tris svarbiausius dalykus: ilgai ir sveikai gyventi, įgyti žinių bei apsirūpinti ištekliais, kurie reikalingi normaliam gyvenimo lygiui pasiekti.Tačiau programoje nurodoma, kad” socialinė žmogaus raida tais dalykais neapsiriboja.Papildomos pasirinkimo galimybės, labai vertinamos daugelio žmonių, apima galimybę kurti ir gaminti, gyventi, gerbiant save bei turint žmogaus teisių garantijas”.
Socializacija- procesas, siekiant formuoti iš kūdikio individualybę, paklūstančią tam tikroms kultūros tradicijoms ir socialinėms normoms.(Kvieskienė G.,2003).
Pirminis institutas vaiko socializacijoje yra šeima.Ji privalo būti komanda.Auklėjant vaikus nėra vienintelio teisingo kelio, nes ir vaikai, ir tėvai- be galo skirtingi.
Vis daugiau vaikų susiduria su sunkumais namuose, o jų tėvai su neišsprendžiamomis auklėjimo problemomis.Nebemokame ištverti nesėkmių, klaidų, blogos savijautos, nuomonių skirtumą suvokiame kaip visas ribas peržengiantį mūsų asmenybės puolimą.(Hurrelmann K.2001).
4
Kokią įtaką vaiko socializacijai daro vienoks, ar kitoks auklėjimas nagrinėjama netik užsienio mokslininkų, tokių kaip P.Ferrucci (1999), K.Hurrelmann (2001), G.Unverzagt (2001), H.G.Ginott (1999), bet ir Lietuvos psichologų pedagogų.Išskirčiau A.Liepuonį, G. Navaitį, Z.Bajoriūną (1997), M.Barkauskaitę, G.Kvieskienę (2003), R.Žukauskienę (2001),J.Litvinienę (2002) ir kt.
Šio darbo tikslas-išnagrinėti tėvų auklėjimo stilius, jų įtaką vaiko asmenybės formavimęsi. Uždaviniai:
۰ teoriškai, remiantis moksline literatūra, apibūdinti vaikų auklėjimą šeimoje;
۰ išanalizuoti auklėjimo stilių ypatumus;
۰ atskleisti neigiamo auklėjimo pasekmes.
5
1. AUKLĖJIMO SĄVOKOS AIŠKINIMAS
Auklėjimas- sudėtinė veikla,...
Šį darbą sudaro 3302 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!