Šiuo metu Lietuva yra įtraukta į Vidurio ir Rytų Europos šalyse sparčiai vykstančius sudėtingus perėjimo į rinkos ekonomiką bei integracijos į europines erdves procesus bei ekonomikos globalizavimą. Šie procesai sąlygoja būtinybę spręsti daugelį netradicinių uždavinių, tiesiogiai susijusių su inovacijų procesu. Inovacinės veiklos plėtojimas ir aktyvinimas įgalina įvairiapusiškai modernizuoti gamybos bei paslaugų teikimo struktūras, tobulinti kuriamus produktus bei naudojamas technologijas, didinti jų tarptautinį konkurencingumą, kuris yra vienas svarbiausių šalies ekonomikos plėtros veiksnių. Tačiau inovaciniam procesui verslo aplinkoje spartinti, t.y. naujoms technologijoms diegti, naujiems gaminiams kurti ir pateikti į rinką, įmonių ir organizacijų konkurencingumui didinti, labai svarbi inovacijų teisinė reglamentavimo sistema. [2]
Suprantama, kad valdant inovacijų procesą, reikia atlikti visus valdymo ciklo darbus: prognozavimą, planavimą, organizavimą ir reguliavimą. Tam turi būti sukurta ir įgyvendinama palanki teisinė norminių aktų, įstatymų ir kitų inovacijų kūrimą, adaptavimą bei naudojimą reglamentuojančių dokumentų bazė.
Tik nuo egzistuojančios teisinės sistemos priklausys inovacinio mąstymo, inovacijų skatinimo ir technologijų perdavimo infrastruktūros lygis. Valstybė turi užtikrinti tokį tesės norminių aktų rinkinį, kuris leistų į inovacijų procesą įtraukti ir verslo įmones, kurioms inovacijų kūrimas ir įgyvendinimas tampa gyvybiškai svarbus laiduojant produkcijos konkurentiškumą.
Tik tobulas teisinis inovacijų aplinkos reglamentavimas leis užtikrinti tokią paskolų, garantijų, draudimo sistemą, kuri skatintų rizikuoti kuriant naujas technologijas, paslaugas bei adaptuojant ir naudojant jau sukurtus inovacinius produktus. Didelis dėmesys turėtų būti skirtas ir privatiems investuotojams, bei tarnybų, teikiančių informaciją apie naujausių technologijų perspektyvumą, rinkos prognozes ir pan., kūrimui.
Apskritai tobulesnis teisinis reglamentavimas leistų numatyti svarbiausias inovacijų kūrimo, adaptavimo ir taikymo kryptis, skirti resursus, sutelkti talentus taip, kaip to reikalauja dabartinė situacija.
Dabartiniai, šiek tiek patobulinti įstatymai, nutarimai, norminiai aktai padėtų sujungti mokslą, techniką ir gamybą, kas gerokai sutrumpintų inovacijų pritaikymo laiką.
2. Valstybės pozicija inovacijų atžvilgiu. Inovacijų plėtrą skatinantys veiksniai
Valstybės pozicija inovacijų atžvilgiu tiesiogiai susijusi su inovacijų plėtrą skatinančiais veiksniais.
Mokslo rezultatų panaudojimo kelias ilgas ir reikalauja daug pastangų. Todėl, visuomenė, nenorinti likti technologinės, ekonominės ir...
Šį darbą sudaro 8851 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!