Tautos, jos kultūros ir valstybės santykis – tema, kurią jau keli šimtmečiai nagrinėja įvairių pasaulio šalių filosofai, mąstytojai ir geopolitikai. Kiek šis santykis buvo įsisąmoninamas, kiek jis tapdavo politinių sprendimų priežastimi, dažnai lemdavo atskirų regionų ir net valstybių likimus. XVIII amžius tapo ne tik Švietimo amžiumi, bet ir tautinių valstybių kūrimosi pradžia. XIX amžius - romantizmo epocha, pažadino Europos tautų atsigręžimą į savo praeitį, šaknų ieškojimą, praeities idealizavimą, o XIX – XX amžiaus sandūra tapo tikruoju „tautų pavasariu, įtakojusiu Europos žemėlapio pokyčius nuo Baltijos jūros iki Balkanų ir Dardanelų.
Tačiau jau senovės graikų mituose randame analogijų į herojų ryšį su savo tėvyne. Vienas iš mitų pasakoja apie milžiną Antėjų, Paseidono ir Gėjos sūnų, kuris buvo nenugalimas, kada jis laikėsi ant savo motinos - žemės. Viduramžiais šalia asmens tapatybę nusakančių charakteristikų - išpažįstamo tikėjimo bei pavaldumo (kieno valdinys), buvo vietovė, kurioje žmogus pakrikštytas.
Todėl neatsitiktinai Tomas Akvinietis savo veikale „Summa“ nurodo, jog žmogus šalia savo pareigų Dievui privalo būti ištikimas ir savo tėvynei bei tautai. Italijos tautinio atgimimo veikėjas Dž.Madzini kvietė: „[...] Mūsų tėvynė yra mūsų darbo laukas... Triūsdami mūsų tautai, mes dirbame ir visai žmonijai [...]“. Prof. E.Arndt ir J. Herder atkreipė dėmesį į tautos saviraiškos savitumą, tvirtindami, kad kiekviena tauta turi savitą raidą.
Pedagogas prof. F. Foerster nurodė, jog „ [...] žmogus yra ne tik savo tėvų, bet taip pat ir savo krašto, savo tautos ir jos istorijos vaikas [...]“, o vokiečių prof. M. Boehm teigė, kad „ [...] priklausymas savo tautai reiškia dalyvavimą pačios tautos gyvenime... Tauta reiškiasi per savo žmones, kurie savo asmeninį gyvenimą pajungia savo tautos ir savo tautybės išlaikymo tarnybai bei jos suklestėjimui [...]".
Žymus teologas prof. T. Toth ragina: „mylėk savo tėvynę. Savo tėvynę tik tas myli, kas kartu su ja kenčia ir džiaugiasi... kas tėvynės ateitį laiko savo ateitimi... Bet pirmiausia mokėk tėvynei gyventi“.
Pirmuoju lietuvių kilmės autoriumi,...
Šį darbą sudaro 2943 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!