Švietimo vadyba yra nauja socialinių mokslų sritis, aktyviau išryškėjusi XX a. II pusėje. Vadyba mokytojui ir mokyklos vadovui yra nemažiau svarbi nei firmos vadovui, nes tik tinkamai organizuotas darbas klasėje ir mokytojų kolektyve gali gauti norimą rezultatą.
Pagrindinės valdymo funkcijos yra: planavimas, organizavimas, motyvavimas, koordinavimas ir kontrolė. Aš savo darbe aprašysiu pirmąją ir mano manymu svarbiausią – planavimą.
Planavimu pradedamas visas vadybinis procesas, nes tik suplanavus ką ir kaip darysim, koks mūsų ateities tikslas ir veiklos paskirtis galėsime produktyviai dirbti. Taip pat planavimas svarbus ir dėl galimų kliūčių numatymo, nes tik numatę galimas kliūtis ir iš anksto tam skyria laiko ir jėgų sėkmingai judėsime į priekį.
Šiame darbe aprašysiu tokius klausimus: kaip suformuluoti veiklos viziją ir misiją, kokią įtaką organizacijai turi jos filosofija ir kultūra, kaip atlikti analizę, kaip nusistatyti tikslus ir planuoti plėtrą, kodėl svarbu planuoti laiką ir kaip priimami sprendimai.
Valdymo funkcijos
Tai vadybinės veiklos dalis. Valdymo funkcijas galima įvairiai grupuoti, bet patogiausia jas skirti į dvi dalis: pagrindines ir integruojančias funkcijas. Pagrindinėmis galima laikyti planavimą, organizavimą, motyvavimą, koordinavimą ir kontrolę. Integruojančiomis – tikslų formulavimą, problemų analizę, sprendimų priėmimą ir komunikavimą.
Planavimas
Planavimo paskirtis atsakyti į klausimus: kokios organizacijos veiklos perspektyvos ir kokiais būdais galima pasiekti užsibrėžtų tikslų. Tai pirmoji iš keturių pagrindinių vadybos funkcijų. Vadyboje planavimas turi aiškiai nustatytas taisykles ir principus ir yra konkrečiai apibrėžta funkcija.
R. Želvys planavimą apibrėžia kaip nenutrūkstantį procesą, kurio metu atsižvelgiama į organizacijoje ir aplink ją vykstančius pokyčius. Planavimo proceso metu nustatomi tikslai ir numatomos priemonės tiems tikslams pasiekti. V. Mikoliūnienė planavimą vadina sudėtine viso darbo dalimi. Planuoti – tai viską daryti sistemingai.
Pagal vadyboje egzistuojančias įvairias planavimo sistemas planai yra skirstomi. R Želvys planus skiria į dvi dalis: strateginius ir operatyvinius. Švietimo vadybos įvade (KTU) planai skirstomi į tris tipus strateginiai, operatyviniai ir ilgalaikiai.
Strateginiai planai skirti detalizuoti organizacijos strategiją ir išreikšti naujus veiklos būdus.
Operatyviniai planai skirti konkrečiai situacijai, konkretiems...
Šį darbą sudaro 2676 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!