Nuo 1991 m. Lietuvos sveikatos apsaugos sistemoje jvyko daug svarbių poslinkių, sukurti teisiniai pagrindai sveikatos apsaugos reformai vykdyti. Buvo priimta keletas labai svarbių įstatymų, jdiegti finansavimo mechanizmai, būtini sveikatos sistemai pertvarkyti.
Didelė dalis ligoninių dirba nepakankamai efektyviai, ypač mažesniuose miestuose. Kita vertus, pačioms ligoninėms bei jose dirbančiam personalui išlaikyti tenka žymi sveikatos priežiūros išlaidų dalis Todėl niekam nekelia abejonių tai, kad, uždarius dalj ligoninių, sujungus jas ' arba perprofiliavus į slaugos namus „■ ar panašias jstaigas, atsirastų finan-. sinių išteklių, kuriuos galima būtų panaudoti daug racionaliau ir efektyviau Suprantama, kad ligoninių uždarymas ne vie^i medicininė, bet pirmiausia - socialinė ir, be abejonės, politinė problema, kurią turėtų padėti spręsti šalies Vyriausybė. Uždarant ligoninę vienoje ar kitoje šalies vietoje, turėtų būti sustiprinta pirminė sveikatos priežiūra, greitosios medicinos pagalbos tarnybos, sukurta ligonių nuvežimo į artimiausią stacionarią.gydymo įstaigą sistema ir kt.
1998 m. liepos mėnesj priimta ir Seime patvirtinta Lietuvos sveikatos programa yra pirmasis strateginis dokumentas, apibrėžiantis svarbiausius sveikatos priežiūros prioritetus, tikslus bei uždavinius artimiausiam dešimtmečiui.
Programoje numatyta, kad viena prioritetinių sveikatos apsaugos sistemos grandžių turėtų tapti pirminės sveikatos priežiūros (PSP) grandis Pirminei sveikatos priežiūrai pastaraisiais metais buvo skirta žymi valstybės investicijų dalis. Svarbiausi pasiekimai pirminėje sveikatos priežiūros grandyje būtų šie: sukurtas pirminės sveikatos priežiūros finansavimo bei valdymo mechanizmas, pradėti rengti bendrosios praktikos gydytojai, jkurti ir reikiama jranga aprūpinti gydytojų darbo kabinetai, išplėstas mokymo ir perkvalitikavimo tinklas ir kt.
Kita vertus, pirminės sveikatos priežiūros sistemoje pokyčiai vyksta per lėtai ir yra nepakankami. Tai priklauso nuo keleto objektyvių ir subjektyvių veiksnių: nepakankamas bendrosios praktikos gydytojų (BPG) bei jų „komandų" skaičius, įrangos stygius, per mažas visuomenės informavimas apie pirminę sveikatos priežiūros reformą.
Preliminariai apskaičiuota, kad plėtojant pirminį sveikatos priežiūros lygj ir šeimos priežiūrą Lietuvai reikėtų apie 2000 bendrosios praktikos gydytojų, tačiau 2001 m. šios specialybės licencijas turėjo tik 897 gydytojai (2,6 gydytojo 100 000-ių gyventojų). Pastaruoju metu situacija gerėja, ypač daugėjant...
Šį darbą sudaro 14393 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!