.
Socializmas- dabartine prasme suprantamas kaip ūkinė ir politinė santvarka, kuriame gamybos šaltiniai bei priemonės ir gaminių paskirstymo aparatas priklauso visuomenei ar bent išnaudojamas bendriems visuomenės reikalams. Tačiau paprastai socializmas taip pat vadinamas kiekvienas mokslas ar visuomenės sąjūdis, kuris reikalauja socialistinės santvarkos įvedimo ar praplėtimo. Žodis socializmas yra palyginamai naujas: pirmą kartą jis pavartotas 1826m. Anglijoje, kalbant apie R. Owen mokslą; vėliau jį pradėjo vartoti Prancūzijoje ryšyje su Saint- Simon ir Fourier idėjomis, o jau 1841m. Oweno pasekėjai patys pradėjo save vadinti socialistais. Nors žodis yra naujas, socializmas, kaip idėjos arba mokslo, šaknys glūdi gilioje senovėje, atsiminimuose apie primityvų medžiotojų ir žvejų sutvarkymą, kada žemė nepriklausė niekam, o jos vaisiai priklausė kiekvienam. Žemdirbystė, paremta žemės nuosavybe, pakeitė šitą primityvią būklę, tačiau pastarosios vaizdas pasiliko gyvas iki mūsų dienų, ir kiek žemės savininkas su šeima negali jos apdirbti, žemė tvarkoma nevykusiai ar prabangingai, žemės nuosavybė visuomet atrodo neteisėtumas ir skriauda kitiems. Todėl didieji dorovės mokslai, nedrausdami tiesiog nuosavybės, mokė, kad dvasinis tobulumas pasiekiamas tik atsižadėjus privačios nuosavybės. Tą reikalavimą randame budizme; vėliau jis atsirado Palestinoje ir Egipte esenų ir terapeutų sektose; jis buvo pirmos krikščionių bendruomenės pamatas: visi tikintieji laikėsi drauge ir turėjo viską bendra. Graikijoje, kovingoje Spartoje, išliko stiprūs bendros nuosavybės pėdsakai, bent jos karių luome. Pitagoro mokinių bendrija buvo paremta bendra nuosavybe. Vėliau Platonas, savo, Valstybėj piešdamas idealią žmonių santvarką, aprašo turto bendrumą valstybės aukštesnių luomų. Šios tradicijos ir mintys buvo paveldėtos naujų tautų, juo labiau, kad jos dar neseniai pakilo į žemdirbystės lygį ir jose buvo dar gyvi klajojusių atminimai. Be to, per visą naujų tautų istoriją tęsiasi raudonu siūlu vienuolynų su jų atsižadėjimu nuo asmeninių turtų įtaka. Todėl nenuostabu, kad ideali žmonių santvarka beveik visuomet buvo vaizduojama paremta bendru turto valdymu, vis vien kas ir kur apie tai svajojo: ar Anglijos karaliaus kancleris Thomas More (Utopia 1516), ar...
Šį darbą sudaro 11268 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!