Šiuolaikinėje visuomenėje keliami vis aukštesni reikalavimai ir lūkesčiai mokytojui tiek dėl profesinių kompetencijų, tiek dėl asmeninių savybių, lemiančių ugdymo proceso sėkmę. Mokytojas turi turėti įvairių įgūdžių, kurie kartu su asmeninėmis savybėmis sudaro visumą vaikų ugdyme. Autoritetingą mokytoją mokiniai gerbia, noriai atlieka jo skirtas užduotis, laisvai, natūraliai paklūsta rekomendacijoms, iš jo mokosi.
Mokytojų pasirengimas dirbti nuolatinių pokyčių sąlygomis - švietimo pažangos ir ugdymo kokybės garantas. Kintantis požiūris į ugdymo procesą skatina keistis ir kelia naujų reikalavimų mokytojui – imtis kitokių, neįprastų vaidmenų, plėtoti turimas kompetencijas ir įgyti naujų. Dabartinio mokytojo, ugdytojo profesijoje pagrindiniai uždaviniai yra pritaikyti ugdymą šiuolaikinėmis sąlygomis. Mokytojui nebeužtenka būti tik geru savo srities specialistu, turėti pedagoginių ir psichologinių žinių. Būtinas atvirumas naujovėms, platus požiūris į besikeičiančią aplinką bei visuomenę, lankstumas, bendradarbiavimo įgūdžiai, gebėjimas priimti technologines naujoves. Šiuolaikinis mokytojas turi sudaryti visokeriopas sąlygas vaiko ugdymui bei jo asmenybės atskleidimui bei augimui, užtikrinti visapusišką ir sėkmingą vaiko raidos procesą, padėti jam įveikti ne tik akademinius bet ir savirealizacijos sunkumus. Mokytojas turėtų padėti mokiniams pažinti save, įgyti bendravimo įgūdžių, plėtoti savo kūrybiškumą, priimti ir įtvirtinti save. Svarbiausia mokytojo paskirtis – atskleisti žmogaus prigimtyje glūdintį kūrybinį nusiteikimą.
Lietuvoje įsigaliojant įtraukiajam ugdymui būtina plėsti psichologines ir pedagogines kompetencijas siekiant efektyvaus ugdymo proceso organizavimo ir įgyvendinimo. Mokytojas turėtų žinoti mokinių raidos dėsningumą, psichologines jų veikimo sampratas, taip pat mokymo, mokymosi ir ugdymo procesą lemiančius veiksnius. Šių laikų mokiniai labai greitai praranda dėmesį ir motyvaciją, todėl tikimasi, kad šiuolaikinis mokytojas geba informaciją pateikti įtraukiančiai, pritaikyti ugdymo turinį atsižvelgiant į mokinio stipriąsias savybes, geba įskiepyti norą mokytis, pastebi individualumą ir žvelgia į mokinį kūrybiškai.
Mokytojo atvirumas inovacijoms, bendradarbiavimo įgūdžiai, komandinis darbas, nuolatinis žinių atnaujinimas – tai pagrindiniai reikalavimai šiuolaikiniam mokytojui. Bendravimo įgūdžiai yra svarbūs dirbant su mokiniais, tėvais ir kolegomis. Mokytojas turi gebėti dirbti komandoje, būti atviras diskusijai ir kompromisams. Mokytojai kasdien susiduria su komandiniu darbu, todėl bendradarbiavimas su...
Šį darbą sudaro 685 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!