reikalavimus, nes nuo pedagogo kvalifikacijos priklauso ugdymo ir visuomenės raidos kokybė.
klausimais, mokėti bendradarbiauti su kitais mokytojais, administracija, tėvais, visuomene, dalyvauti
platesnėje mokymosi veikloje, išsiugdyti nuolatinio domėjimosi įpročius ir įgūdžius, visiškai panirti į
pokyčių procesuose ryškėjančias sudėtingos, besikeičiančios aplinkos paslaptis, sėkmes ir nesėkmes2.
Pasak kitų autorių, mokytojams keliami nauji reikalavimai, tokie kaip: gebėjimas dirbti įvairioje
mokymosi aplinkoje, naujų idėjų skleidimas, žinių ir laimėjimų vertinimas, informacinio raštingumo
poreikis, naujų mokymo metodų ieškojimą3.
Atsižvelgiant į aukščiau nurodytą, teigtina, kad šių dienų pedagogui keliami reikalavimai
yra išties nemenki. Galima būtų išskirti kelis tendencingus šiuolaikiniam mokytojui keliamus
1 Jolanta Jevsejevienė ir Vitalija Paurienė, „Kaip didinti mokytojų profesionalumą?“, Švietimo problemos analizė 16 (121)
(2014): 2,
2 Michael Fullan, Pokyčių jėgos (Vilnius: Tyto Alba, 1998), 111–112.
3 Genutė Gedvilienė, Rimantas Laužackas ir Vidmantas Tūtlys, Mokytojo kvalifikacijos tobulinimo poreikiai, mokslo studija
(Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2010), 11, -
Gedviliene/publication/294537852_Teachers_needs_and_opportunities_for_professional_development/links/59d7720fa6fdcc5
2acae720b/Teachers-needs-and-opportunities-for-professional-development.pdf.
reikalavimus, kurie yra aktualūs tiek dabar, tiek bus svarbūs ir ateityje. Taigi, šiuolaikiniam mokytojui, be
kita ko, yra keliami žemiau nurodyti reikalavimai:
1) atitinkamų charakterio bruožų ir savybių turėjimas bei atitinkamos kompetencijos;
2) pasižymėjimas inovatyvumu;
3) informacinių ir komunikacinių technologijų išmanymas bei valdymas; ir
4) nuolatinis kvalifikacijos kėlimas, tobulinimas ir plėtojimas.
Atitinkamų savybių ir kompetencijų visuma pedagogui reikalinga kokybiškai veiklai atlikti.
Mokytojas privalo gerai ir nuodugniai išmanyti bei suprasti dėstomą dalyką bei mokymosi krypties
medžiagą4. Kai kurie autoriai, kaip specifinę pedagogo kompetenciją, išskiria pedagoginį išprusimą, kuris
įeina į kiekvienos profesijos kompetencijų aprašą. Pedagoginio išprusimo kompetenciją sudaro
bendrosios, psichologinės, dalykinės žinios, ugdytinių pažinimas, gebėjimas sukaupti tokias žinias ir jas
taikyti atliekant veiklą. Šios kompetencijos turinys apima švietimo dokumentų išmanymą, vaikų
fiziologinius ir psichologinius amžiaus ypatumus, gebėjimą stebėti, tirti vaikus, ugdymo procesą ir t. t.5.
Papildomai, kadangi švietimas ir ugdymas yra nuolatinis bendravimo procesas, mokytojas privalo turėti
puikius komunikacinius įgūdžius ir mokėti bendrauti bei bendradarbiauti su kitais mokytojais,
administracija, tėvais ir, žinoma, savo ugdytiniais. Mokymo procese yra labai svarbu kuo glaudesnis
kontaktas ir ryšys tarp mokytojo ir mokinio, kuriuos galima pasiekti tik turint atitinkamus komunikacijos
srities įgūdžius6. Toks mokytojas kuria savo aplinkoje...
Šį darbą sudaro 1324 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!