1.2.Laisvoji angliškoji architektūra (English Free Architecture; A.W.N.Pugin, William Morris, Philip Webb, Richard Norman Shaw, C.F.A. Voysey, Edwin Lutyens, Charles Rennie Mackintosh): A.W.N.Pugin – kvietė grįžti prie dvasinių vertybių, katalikybės ir geriausiai ją išreiškiančios architektūros – gotikos. Pugin jautė antipatiją mechanizuotai ir materializuotai realybei. Priešino amatus ir menus masinei industrinei gamybai. Pugin idėjos nebuvo užmirštos ir buvo plėtojamos jau architektų praktikų W.Morris, P.Webb. W.Morris kūrė baldus gotikinėje manieroje, juos gamino rankomis, taip tęsdamas amatų atgaivinimo idėjas. P.Webb suprojektuotas ir realizuotas Red House laikomas darbu, įtvirtinusiu English Free style. P.Webb pasižymėjo tuo, kad stengėsi kuo labiau derinti savo pastatus su landšaftu, integruoti konstrukcijas. Taip pat stengėsi naudoti vietine statybines medžiagas. Atsisakė ornamentikos.R.N.Swan – dirbo prie Londono priemiesčio urbanistinio planavimo, o vėliau ir prie atskirų pastatų. Realizuota miesto – sodo idėja. Architektūra Pugin, Webb įtakoje – raudonų plytų neogotika. Jo sukurta miesto- parko koncepcija dar ilgą laiką buvo eksploatuojama kitų architektų. Kūrė vidutiniajai klasei skirtus kolektyvinio gyvenimo būstus, bendruomenės kaimo koncepcijas, visuomeninių pastatų projektus.C.F.A. Voysey – sekė Morris idėjomis apie pagarbą tradiciniams amatams ir medžiagoms. Jis suformavo pagrindinius reikalavimus architektūrai: šlaitinis stogas su kabančiais karnizais, metaliniai lietvamzdžiai, šiurkščiai tinkuotos sienos, horizontalūs langai su vertikaliais dalinimais, kaminai sutampa su tarplangiais. Šių principų laikėsi visoje savo kūryboje. Padarė įtaką Ch.R.Machintosh, bei Vienos secesininkams Otto Wagner, Josef Hoffman.Edwin Lutyens – vienas paskutiniųjų amatų stiliaus atstovų. Pats stilius užgeso, nes industrija įrodė savo galią pirmajame industriniame kare ir laikotarpyje po jo. Vėliau atsisako savo amatų judėjimo idėalų, suprojektavęs neoklasicistinį monumentą žuvusiems britams bei namą New Delphi (1923-31) Ch.R.Mackintosh – Londone nemėgstamas škotų architektas, dėl savo „kontinentinės“ Art Nouveau stiliaus architektūros. Jo pastatų architektūra paprasta, lakoniška. Visiškai atsisakoma ornamentikos. Interjeruose dinamiškos erdvės. Eksterjere kai kas perimta iš C.F.A.Voysey (langų dalinimas). Mackintosh buvo mėgstamas Vienoje, dėl modernių konstrukcijų naudojimo ir novatoriškos architektūros. Čarlzas Reni Makintošo(Mackintosh.J868-1928) kūrybos bruožai, principai ir...
Šį darbą sudaro 20668 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!