Šiuolaikinė raštvedyba apibūdinama kaip dokumentų valdymo sistema. Šiai sistemai būdingi tam tikri darbų su dokumentais procesai, kurie prasideda parengus ar gavus dokumentą ir baigaisi atrinkus dokumentus saugoti ar naikinti. Dokumentuose užfiksuota informacija yra svarbi vertybė. Sukauptos informacijos pagrindu priimami įvairaus lygio valdymo sprendimai.
Dokumentų įforminimo reikalavimai taikomi ne tik tradiciniams (popieriuje rašytiems) dokumentams, bet ir kompiuteriniams (elektroniniams) dokumentams.
Dokumentai yra rašomi laikantis bendrinės lietuvių kalbos normų ir teisinės terminijos.
Dokumentų rekvizitai rašomi, atsižvelgiant į tekstų įforminimo kompiuteriais ypatumus ir galimybes.
Dokumentų rūšys: organizaciniai, tvarkomieji ir informaciniai. Jie rašomi pagal skirtingas schemas. Informaciniai dokumentai būna siunčiamieji ir įstaigos vidaus. Tvarkomiesiams ir informaciniams siunčiamiesiams dokumentams rengiami blankai.
Nepriklausomai nuo to, kaip tvarkoma raštvedyba įmonėje – tradiciškai ar siekiant keistis informacija elektroniniais dokumentais, galioja tie patys valdymo dokumentų įforminimo reikalavimai.
Dokumentų valdymas – įstaigos vidaus administravimo sritis, apimantis dokumentų tvarkymo ir valdymo procesus nuo jų rengimo ar gavimo iki atrinkimo saugoti ar naikinti.
Oficialius dokumentas – su įstaigos veikla susijęs jos parengtas ar gautas dokumentas, įtrauktas į įstaigos dok.apskaitos sistemas.
Dokumentas – įvairiomis priemonėmis fiksuotos informacijos, faktai, žmogaus veikla. Visą tai fiksuoti galima rašto, vaizdo bei garso pagalba.
Blankas - nustatyto formato popieriaus lapas su išdėstytais dok. Įforminimo rekvizitais, susijusiais su dok. Sudarytoju, turinčiu teisės aktų suteiktus įgaliojimus.
Rekvizitas – dok. Sudedamoji dalis, reiškianti nustatytas dok. Rengimo ir įteisinimo procedūras ir turinti nustatytą pastovią vietą.
Bylą – pagal nustatytus ar pasirinktus požymius kartu sudėti, sugrupuoti ir susisteminti dok.
Dok. Kopija – reprografijos būdu tiksliai atgamintas dok.
Dok. Nuorašas – atgamintas dok. Be ranka jame parašytų rekvizitų ar jų dalių (rezoliucijos, vizų, parašų).
Registravimas – dok.įrašymas į apskaitą, kuri užtikrina jo oficialumo įrodymą.
Dokumentų valdymas yra valdymo proceso sudėtinė dalis. Jos paskirtis fiksuoti valdymo veiksmus ir juos realizuoti. Darbas su dok. Susideda iš dviejų etapų: 1. įmonių veiklos fiksavimo dok.; 2. įmonių veikloje sudarytų dok. Organizavimo. Dokumentavimo procesas suprantamas kaip dokumentų sudarymas, vykdant valdymo funkciją. Įmonės valdymas – tai...
Šį darbą sudaro 4115 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!