Nūdienoje globalizacijos tendencijos, apimančios laisvosios rinkos ir laisvo kapitalo judėjimą, kelia naujus iššūkius ne tik mūsų, bet ir kitų šalių gyventojams, skatinančius asmenis nuolat ugdytis, tobulėti bei ruoštis optimaliai veikti besikeičiančiose darbo vietose ir adaptuotis nuolat kintančioje aplinkoje. Kad ir kokio bebūtų amžiaus, šiandienos žmogus yra ne tik socialinių, bet ir kultūrinių, ekonominių ir politinių lūžių dalyvis, o nauji visuomenės ir darbo pasaulio poreikiai reikalauja, kad kiekvienas individas, kokio amžiaus jis bebūtų, sugebėtų nuolat atnaujinti savo žinias ir gebėjimus.
Plėtojant šią idėją, XXI amžiaus socialinės politikos viena iš nuostatų skelbia mokymosi visą gyvenimą koncepciją, kuri apima įvairių amžiaus grupių galimybių atsiskleidimą, sugebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, visapusišką integravimąsi bei prisiderinimą prie šiuolaikinės rinkos sąlygų. Į individą, jo vidinių ir išorinių resursų mobilizavimą, orientuotos koncepcijos pagrindinėmis vertybėmis laikoma žmogaus iniciatyva, gyvenimo patirtis bei maksimalus jos panaudojimas, organizuojant gyvenimą senatvėje. Šios koncepcijos įgyvendinimą Senajame Žemyne iliustruoja Europos Sąjungos plėtra, o apskritai pasaulyje - globalizacijos tendencijos.
Reikia pažymėti, jog nauji pasaulio atradimai bei moderniosios technologijos dar nėra visagalės. Žmonija susiduria su neišvengiamu reiškiniu – individo bei pačios visuomenės senėjimo procesais, kurių teigiami ir neigiami padariniai įtakoja visuomenės formavimąsi, žmogiškųjų, socialinių bei ekonominių resursų panaudojimą.
Akivaizdu, jog gyventojai sensta, todėl gyventojų vidutinis amžius pasaulyje vis labiau didėja. Jei XX amžiaus pabaigoje asmenys per 65 metus sudarė iki 5 % visų gyventojų, tai XXI a. pradžioje jie sudaro 20 – 26 % visų pasaulio gyventojų. Vidutiniškas amžius ilgėja, tad daugėja ir žmonių, vyresnių nei 80 ar 90 metų (Adlys, 1980).
Gyventojų senėjimas – tai daugelį aspektų turintis procesas: demografiniai, socialiniai, biomedicininiai senėjimo padariniai šiandien plačiai nagrinėjami ir analizuojami mokslinėje literatūroje; o visuomenės senėjimo problema iškeliama į valstybės lygį. Jei kalbėsime apie gyvybines funkcijas, sveikatos ir visapusiško gyvavimo veiksnius veikančius pagyvenusius bei senyvus žmones, reikėtų išskirti tai: fiziniai, psichiniai, socialiniai, kultūriniai, aplinkos, politiniai ir ekonominiai. Visi šie veiksniai yra tarpusavyje glaudžiai...
Šį darbą sudaro 8397 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!